gesprek gastouders en gastouderbureau

hoi as dinsdag heb ik een gesprek met mijn gastouder en het bureau om alles door te gaan spreken. Weet wel wat ik allemaal wil, maar wil wel alles hebben doorgesproken. hebben jullie nog tips?

x

Ik zou de vakantie en ziekte dagen goed duidelijk afspreken. De regels hiermee varieren nog weleens per bureau. Meestal hoef je bij ziekte/vakantie gastouder niks te betalen afgezien van het minimum aantal uren per maand om in aanmerking te komen voor de toeslag. Hier is dat 16 uur per maand. Kom je hieronder (bijv 13 uur) krijg je die maand niks terug, zo werkt het hier.

Ook zou ik duidelijke afspraken maken over jouw (en haar) manier van opvoeden, voeden, slapen etc. Zij kan dingen soms net even anders bekijken dan jij en daar kun je enorm over gaan vallen later. Bijvoorbeeld tv kijken. Hoevaak en hoeveel per dag mag het van jou en wat doet zij? Is ze veel buiten met de kids? Onderneemt ze dingen (knutselen, kleien etc) met de kids? Of doet ze juist weinig en zit ze veel op de bank? het kan allemaal en het zijn wel belangrijke dingen.

Het lijkt allemaal wel logisch, maar ik zou er toch even goed opletten!

Het belangrijkste is natuurlijk dat het klikt!!

Succes!!
Liefs ciomama

ik ben erachter gekomen dat het niet zo vanzelfsprekend is
we kwamen onlangs tot het punt dat we per direct alles stopgezet hebben en ontbinding van het contract aanvroegen

ook zij had in eht begin mooie praatjes, buiten spelen en spelletjes doen enzovoorts. daar is niks van gekomen dus bespreek ook met het buro wat als je toch niet tevreden bent, als je twijfels hebt?
wij moesten altijd betalen, alleen als je kind ziek was kon je dat inhalen. misschien als mijn klachten jou tot vragen inspireert? btw niet allemaal zijn zo,absoluut niet hoor en ze was in het begin anders tot ze thuis problemen met haar jongste kreeg en de lol ervanaf was.

waar wij tegenaan liepen:
slechte communicatie, slecht aangeven hoe de dag was en wat ze precies at
zelf de voedingstijden en slaaptijden veranderen
tegen onze wil toch de speen afleren
ongevraagd haar in de schuur laten slapen als proef
ineens stop met flexibiliteit en weigeren dagen te ruilen
ineens alle schoolvakanties vrij eisen
via sms communiceren ipv open en eerlijk,
als je wat te bespreken hebt maak dan een afspraak ipv bij breng en haal momenten
niet aanspreekbaar op deze dingen
wou alle "klachten"buiten het buro om bespreken
hoe denkt zij over de opvoeding van haar kinderen? ze liet ze 18+ spellen op de ps3 spelen op de mega flatscreen waar mijn kind naast zat (zelfs wettelijk verboden)
welke voeding zit erbij in en welke niet?
je hebt oppas/crecheboekjes (zelfs bij de action) waar ze elke dag wat in kan zetten hoe het ging, zij weigerde dat maar mondeling was ze ook slecht
ze zei dat mara goed had gegeten maar bleek dat ze alle korsten van brood altijd liet liggen, ik vind goed eten is incl korsten. ze zegt oh alleen dat heeft ze gedronken maar vergat te zeggen dat het de 2e beker was
ik vroeg om babypoeder te gebruiken en zij antwoorde dat ze daar neit aan deed
stagiaires waren er ook, zij liet ze alleen wat doen zonder erbij te staan en uitleg te geven of controleren
in het contract stond dat zij bij afwezigheid vervanging regelt, maar wat betekend dat? bij ziekte van haar werd er geen vervanging geregeld

hoop dat je niet bang bent geworden maar idd ideen voor vragen hebt gekregen en hoe je communiceert met de gastouder

Wordt niet zo snel bang. Hebben een goede gastouder. Vrienden zitten er ook bij en zijn heel tevreden. Vakantie en ziekte staat allemaal vermeld in info boekje. Maar neem wat dingen mee, in het gesprek

Bedankt

Terug
Bovenaan