gesprek gynaecoloog

Hey meiden,

Afgelopen vrijdag hadden we een echo ivm het niet indalen van ons kindje. We zijn net terug van een gesprek met de gyn hierover.. Er zijn gelukkig geen redenen gevonden waarom hij niet indaalt.. Omdat ik klein ben (+/-1.58) kan het mogelijk zijn dat mijn bekken te smal zijn, en het gewoon niet past, maar dat kan niet onderzocht worden.
Mocht de kleine bij de weeen of breken van de vliezen niet direct indalen, moet ik naar het z'huis. Er is hierdoor een grotere kans op een keizersnee, maar ze kunnen ook proberen met een soort extra weeenopwekkers of de kleine toch op een natuurlijke manier geboren kan worden. En omdat de kleine niet ingedaald is, kan het zijn dat de weeen later op gang komen, omdat mijn baarmoeder geen teken geeft van bevallen. Als de bevalling niet spontaan op gang komt voor volgend weekend, gaan ze ons kindje halen. Hierover ga ik woensdag even overleggen met de VK. Er is in ieder geval veel duidelijkheid nu, en gelukkig dat ze snel gaan helpen wanneer het niet gaat opschieten.
Waarschijnlijk kom ik dus wel in het z'huis terecht, maar dat wachten we allemaal gewoon lekker thuis af..
Liefs Chantal

Hey meis

Wat fijn dat er geen rare dingen aan de hand zijn. Wel vervelend dat ie niet in kan dalen.. hopen dat je met een natuurlijke bevalling daardoor niet veel extra pijn krijgt..
Ik hoop voor je dat je gewoon thuis mag bevallen, want dat wil(de) je zo graag.
Het klinkt wel logisch dat je eigen lichaam het nog niet doorzet omdat het nog geen seintje krijgt.
Nou meid ga duimen dat hij gewoon lekker thuis via de natuurlijke weg mag komen. Erg spannend!

Liefs

gelukkig is het allemaal goed de kleine hier is ook nog niet ingedaald maar hier is het de 3de dat scheelde ook volgens de gyn ik hoop dat je gewoon thuis mag bevallen

Terug
Bovenaan