gesprongen lippen bij baby van 6 mnd

Hoi,

Mijn zoontje is nu 6 mnd oud en is op dit moment erg verkouden.
Sinds een paar dagen heeft hij ook schrale lippen, en sinds gisteren heeft hij echt sneetjes in zijn lippen. Als hij hard huilt springen deze elke keer open, waardoor hij ook bloed aan zijn lippen heeft. Volgens mij heeft hij er best veel last van. 's-nachts wordt hij nu ook vaker wakker en normaal geeft ik hem dan zijn speentje waardoor hij weer in slaap valt. Nu wil hij de speen dus niet, waarschijnlijk omdat het pijn doet.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Mijn moeder was toevallig vanmorgen bij haar huisarts en daar had ze het aan de assistente gevraagd. Bij zere en schrale lippen mocht ik er purol op doen, maar niet als er open wondjes zitten. En die heeft hij op dit moment dus wel .

groetjes Sanneke

Hoi,

Ik had in het ziekenhuis Bepanthen gekregen. Dit spul is voor alle kleine wondjes, schrale billetjes maar was dus ook voor tepelkloven. En dat mocht ik gewoon smeren ook al zou ze daarna gelijk aan de borst willen. En ik moet zeggen dit spul werkt echt snel.
Je kan dit als het goed is gewoon bij de drogist halen.
Sterkte ermee hoor. Mijn dochter is ook weer snipverkouden en kan dus niet ademhalen en zuigen op dr speen tegelijk. Ze weet soms van ellende niet hoe ze moet liggen om adem te kunnen halen. Zo zielig!

Succes! Liefs Reneke

Hoi,

Reneke bepanthen is idd. ook een fijne zalf. En heb je al wel eens geprobeerd om een doorgesneden ui naast het bed van je dochter te zetten. Hier helpt het heel goed. Het stinkt wel, maar 's ochtends het raam weer open en dan ben je er ook weer vanaf. Mijn dochters kunnen zo heerlijk slapen omdat ze gewoon adem kunnen halen.

Hoi,

Ik heb al van alles geprobeerd. Ook neusspray met zoutoplossing (geen echte neusspray want daar heb ik het niet zo op) en luuf. Haar bedje staat bij dr hoofdeind ook al hoger, maar zo verkouden als deze keer is ze nog niet geweest.
Grote bellen komen uit dr neusje, soms zelfs groen.
Heb twee nachten niet geslapen omdat ze alleen maar bij me wilt zijn (ook overdag en dat is echt eng als je normaal gesproken een meisje hebt wat nog geen seconde stil zit) en ik hou haar dus veel overeind.
Sinds vanavond gaat het ineens weer een klein beetje beter. Ach ja het hoort er allemaal bij helaas. Vind het alleen zo zielig om te zien.....
Maar bedankt voor de tip!

Liefs Reneke

hey hey

sudocreme mag ook op open wondjes, maar weet niet of dat ook op de lippen mag ivm opeten/likken

mischien even je huisarts bellen of apotheek?

liefs,do

Bephanten is inderdaad super spul heb het bijna 7 maanden lang gebruikt ivm borstvoeding en ze mogen daarna gewoon gevoed worden. had zelf rode schrale plekken op armen en benen en ook op mijn lippen smeerden ik het. Blijft goed zitten

gr van Mariska

Terug
Bovenaan