Gestart met ICSI

Hallo meiden,

Ik wil graag mijn verhaal met jullie delen.

Ruim een week geleden ben ik gestart met het spuiten van Puregon.
Mijn man heeft sinds een ontsteking aan zijn zaadbal erg slechte kwaliteit sperma.
Na behandeling heeft hij 1.000.000 zaadjes over. Je zou denken dat het veel is maar onze gynaecoloog heeft ons geadviseerd te gaan voor ICSI.
Wij hebben ervoor gekozen ons te laten behandelen in Dusseldorf (DL).

Ik vraag me wel af of iemand er ervaringen mee heeft?

Afgelopen vrijdag hadden we een echo bij ons in het ziekenhuis.
Zowel links als rechts zag de gynaecoloog 4 eitjes.
6 waren er 10 mm (??) en twee waren er 15 mm (??)
Maandag dienen we weer te komen voor een echo en hopelijk zijn de eitjes dan goed genoeg voor een punctie en eventuele bevruchting.

De gynaecoloog was niet super enthousiast over de hoeveelheid en adviseert ons bij een eventuele volgende poging meer puregon te gaan gebruiken.
Ze zegt wel dat het niet gaat om de kwantiteit maar om de kwaliteit van de eitjes.

Graag jullie ervaringen.

Groetjes

Hoi Marieke,

Ik lees wel vaker dat er achteraf wordt geadviseerd om een volgende keer meer puregon te spuiten. Ik moet echter regelmatig naar de IVF-poli voor een echo en daarnaast voor bloedafname. De combinatie van de bevindingen resulteerd in een advies met betrekking tot de te spuiten puregon. Dit wordt dus iedere 2 dagen bijgesteld.
Ik heb geen ervaring verder in Dusseldorf. Wij gaan voor een deel van de behandeling naar Gent. Daar zijn we in ieder geval best tevreden over.

Sterkte in ieder geval met de behandeling en ik hoop dat het tot een goed resultaat leidt, want het gaat inderdaad om de kwaliteit en niet om de kwantiteit!!!

Bianca

Ik ben in december gestart met ICSI, gewoon in het ziekenhuis Alkmaar.
Ik had maar 4 blaasjes en alleen aan de rechterkant.
Mijn man er mee naar het VU amsterdam waar de bevruchting en terugplaatsing plaats zou vinden. Daar vonden ze maar 2 eitjes.

Beide zijn bevrucht en werden embryo's, op de dag van de terugplaatsing bleek er 1 niet in orde, en de andere was super deluxe mooi.
Zondag ben ik voor het eerst te bloedprikken geweest en maandag bleek uit de resultaten zwanger.

Dus laat alles gewoon over je heen komen, voel je niet depri omdat het te kort zou zijn, dit is mijn eerste ICSI poging en met alle tegenslagen toch nog een (voorlopig) super resultaat.

Sterkte ermee.

Knuffels Karin

Hee meiden,

Bedankt voor jullie reactie.
Gisteren zijn mijn man en ik weer in het ziekenhuis geweest voor een echo.
Op de echo zag onze eigen gyn 18!!!! eitjes waarvan ze verwacht dat er zeker 8/9 geschikt zullen zijn voor bevruchting.
Vanavond om 23:00 uur zet ik mijn pregnyl spuit en donderdagmorgen om 10:00 uur mag ik naar Dusseldorf voor een punctie.

Ik moet eerlijk bekennen dat het resultaat beter is dan ik had verwacht en ik eerlijk gezegd wel heel blij ben met het resultaat.
Moet ook eerlijk bekennen dat ik ontzettend zat ben van de hormonen.
Spuit al anderhalve week Puregon en al een kleine week Cetrotide. ;-(
Merk er weinig van maar ben wel ontzettend moe.

Moosje (??) gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hoe voel je je?

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes Marieke

Thanks.

Ben sinds vanmiddag af en aan misselijk, maar dat had ik ook van de hormonen.
En vanmiddag mijn laatste progestan pillen er in geduwd en ben blij dat dat nu ook over is want daar kreeg ik ongelovelijke uitslag van.

Maar ik duim voor jullie.

Knuffel

Terug
Bovenaan