gestart met IUI, maar super slecht zaad

Hoi,

ik kan elke keer niet reageren, dus vandaag weer eens geprobeerd en kan nu wel een nieuw topic openen. Een aantal van jullie kennen mij nog wel..

Ben nog steeds niet zwanger, twee weken geleden 1e IUI gehad, maar is niet gelukt, Zijn we ook niet verbaasd over want na labbewerking bleven er maar 100.000 zwemmers over. Normaal is 1 miljoen minimaal nodig bij inseminatie, maar de gyn heeft toch geinsemineerd....Indien die poging mislukte dan nog een keer. Dus volgende week weer FM op dag 9, dan indien goed dag 10 Pregnylspuit halen en dag 12 inseminatie....

Is de uitslag van het zaad dan weer zo slecht, dan krijgen we gesprek met gyn....wat denken jullie dat het wordt IVF of ICSI?

Gyn snapt er geen bal van, want ik ben tenslotte 2 jaar geleden spontaan zwanger geraakt (poging 1), echter dit eindigde in een missed abortion....

Morgen wordt ik 34 jaar, maar baal er enorm van, jaartjes gaan aftellen nu...

Zal het ooit nog lukken? Zijn nu kleine 24 maanden bezig, zonder resultaat...

Wenser en Esk hoe is t nu met jullie?

gr Yosha

Hoi Yosha

Ik heb afgelopen vrijdag iui1 gehad, maar wij hoorden dat je min 2milj zwemmers moest hebben, dat is toch wel een verschil van wat het min aantal moet zijn.
Hoef jij geen hormonen te slikken, clomid?

Ik weet niet wat het dan wordt, daar ben ik nog neit mee bezig, want je hoopt natuurlijk dat het met iui lukt.

Wij zijn nu ook bijna 2 jaar bezig voor 2e kindje. 1e kindje zijn we in ronde 2 zwanger geraakt. Nu echter kunnen ze neits bij ons vinden dus het zo gewoon moeten lukken.

Fijne zondag.

Gr WEndy

Hoi Yosha,
Wat rot dat het aantal zwemmers nu zo weinig is. Als ik je gyn zo hoor, dan verwacht ik dat het ICSI gaat worden. Dat scheelt overigens niet zo heel veel van IVF (alleen in het lab gaat het anders). Ik zou me daar toch een beetje op instellen. Zelf heb ik geen ervaring met slecht zaad, maar dat is wel wat ik in mijn omgeving en op fora het meeste lees bij lage aantallen.
Tja, zaadkwaliteit is iets wat kan varieren. Het kan nu heel slecht zijn, maar over een paar maanden weer wat beter. Heeft je man misschien koorts gehad?
Aan de andere kant, misschien is dit wel de oorzaak? Niet leuk om te horen, maar in ieder geval wel duidelijkheid. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik de overstap van IUI naar IVF wel mee vond vallen. Tuurlijk, het is geen pretje (spuiten, punctie en vooral het wachten), maar je kansen worden er wel degelijk stukken beter mee. Bij ons was er maar 1 IVF nodig en dus na 2 jaar ploeteren alsnog zwanger. Voor mij was het gevoel ergens mee bezig te zijn weer een hele opsteker, want de teleurstelling wordt iedere keer groter.
Anyway, veel succes. Mocht je meer informatie willen lezen of ervaringsverhalen willen zien, ik ben tijdens m'n IVF terecht gekomen op www.ivfmoeders.nl en daar zitten alleen maar mensen die in het medische circuit zitten (IUI, IVF, ICSI, eiceldonatie, KID etc. etc.). Een schat aan informatie. Ik klets er nu nog steeds.

O ja, je vroeg ook hoe het ging. Met mij gaat het hartstikke goed, inmiddels 22 weken zwanger na 5 IUI's met hormonen en 1 IVF. Onbeschrijfelijk. Ik had niet gedacht dat het ooit nog zou lukken en zie hier....

Veel sterkte en hou vol!

Esk

Hey Yosha,

Tijd geleden..ik ken je nog wel van t oude forum...
Ik had toen n hele ingewikkelde naam (RCRTJC)...weet niet of je je dat nog herinnert.

Wij zijn ook nog niet zoveel verder gekomen, toch ook alweer 2 jaar bezig nu. Mn man is geopereerd aan n vericocele, maar nog niet veel verbetering.
Nu gaan we deze week voor t eerst naar n kliniek waar we meer hopen te horen.

Je hoort idd vaak dat ze onder de 1 milj. niet voor IUI gaan...wat ons oook wel n beetje angst aanaagt, omdat wij net rond die grend zitten.
Maar de beweegelijkheid en vorm, schijnen nog wel wat verschil te maken.
Wij zijn zelf nog erg tegen IVF op, maar aan de andere kant zeggen ze wel weer dat je meer kans hebt op n zwangerschap.

Hebben ze bij jullie alles onderzocht ook..bij mij alleen mn man, wat mij ook veel onzekerheid geeft.

Leuk om weer ns iemand van t oude clubje te zien...Want soms maakt het me wel n beetje moedeloos...ken alleen Wendy al van zo lang geleden..
Net alsof ik alleen overblijf...maar we houden nog goede moed hoor! Waarschijnlijk wel n zware week deze week als we meer horen, hopelijk hoeven we niet te lang te wachten.

Sterkte!
Sparkle

Hou moed, hoor Sparkle... ik heb hier bijna 2 jaar rondgehangen en ik bleef samen met nog iemand over, de rest werd uiteindelijk allemaal zwanger. Het clubje is al lang uit elkaar gevallen maar met sommigen heb ik nog wel 's contact. En nu is de laatste van dat clubje ook zwanger! Ik bedoel maar te zeggen: je hebt een lange adem nodig, maar in de meeste gevallen komt het uiteindelijk wel goed.

Over opzien tegen IVF... ik zag er ook erg tegenop, maar was toen al zo lang aan het modderen dat ik eigenlijk ook wel weer blij was dat we aan IVF zouden gaan. Daarbij had ik echt het gevoel dat ik nog een kans maakte. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Ik zeg ook niet dat IVF zo'n pretje is, want dat is het niet, maar het geeft wel kansen en dat is een fijn gevoel.
Groetjes, Esk

Hi,

Vandaag bij de kliniek geweest, en waarschijnljk moeten we toch over gaan op IVF...wel heel spannend en heel veel om over na te denken!
Ik vroeg wat deze dokter de grens vond voor IUI..(hadden we stiekem nog n beetje op gehoopt) maar hij zij, eigenlijk 10 milj. maar ze proberen het wel eens met 6 a 7.....vond ik nogal hoog aantal! omdat je wel meer leest van 1 a 2 milj..maargoed...

Verder wel veel vragen beantwoord en op zich n fijne arts..(aan de uroloog die we hadden voor mn man, kon ik me groen en geel ergeren)...
Nu eerst n vervolg sperma test, vandaag meteen bloedwerk laten doen, begin volgende cyclus, hormonen meten, HSG en later weer hormonen....
Gelukkig vind ik prikken (nog ) niet vervelend....

dus nu even wat tijd om na te denken....voelt wel vreemd dat we nu officieel in de molen zitten!

groetjes sparkle

Terug
Bovenaan