Gestoord van welke voeding

<p>Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik merk dat ik echt gefrustreerd raak. We zijn al vanaf het begin aan het zoeken naar de juiste voeding en hebben een baby die maar blijft spugen. Het leek even weg te zijn maar sinds een week is het weer erger dan eerst.</p><p>Hij krijgt nu al 5 a 6 weken nutrilon ar voor spugende baby's. Even ging het goed, maar nu krijgt hij 5x 180 omdat hij honger bleef houden en sinds een week spuugt hij heel veel, zelfs 2 of 3 uur na de fles kan er nog een golf komen.</p><p>Ook merken we dat hij de laatste tijd weer juist s nachts voor een 6e fles komt wat dus teveel is want 5x 180 is de max. </p><p>Hij is nu 3 maanden en ik zit te twijfelen over het volgende :</p><p>Flessen half om half gaan mixen met nutrilon ar en forte en dan wellicht naar 150cc. Misschien dat hij door forte aan 150 genoeg heeft of de nacht door slaapt waardoor hij niet voor de 6e fles komt. </p><p>Of toch rijstebloem mixen door de laatste fles om zo te voorkomen dat hij voor de 6e fles komt. Maar dit kan ik niet door elke fles doen lijkt me? Ik weet dat het officieel vanaf 4 maanden is maar ik ken genoeg mensen die eerder al een schepje er doorheen doen.</p><p>Wat zouden jullie doen of hebben jullie nog een andere tip tegen zowel het spugen als de 6e fles te voorkomen ivm teveel voeding? </p>

Door er rijstebloem in te doen, voorkom je niet dat hij voor een zesde fles komt! Rijstebloem in de fles betekent niet perse dat ze daardoor doorslapen!! 
Mijn dochter is bijna 3 maanden, zij krijgt 150cc (6 a 7x, ligt eraan hoe de nacht verloopt) Elke 3-4 uur, ik laat haar zelf komen wanneer ze honger heeft. s Nachts rond 5.00 komt ze voor de eerste fles. 
Je kan een kindje niet dwingen de nacht door te slapen met 3 maanden. Als hij komt voor een fles, heeft hij deze gewoon nog nodig s nachts. Gezien hij ook zoveel spuugt, blijft die 5x180 ook niet allemaal in zn maag! Je zou s nachts ook wat minder kunnen geven, 90cc ipv 180cc? 
Ik zou teruggaan naar 150cc en dan 1 fles extra per dag. Kijken of hij dan minder spuugt. Persoonlijk vind ik 180cc best veel voor zo'n kkeintje. Mijn dochter is een grote baby, maar krijgt 150cc nog niet eens altijd op.

Sommige baby's spugen nu eenmaal. Dat heeft niet met het soort voeding te maken, maar met de ontwikkeling van je baby. Mijn jongste heeft de eerste vijf/zes maanden gespuugd. Met de vaste voeding erbij werd het steeds beter. 
En kinderen drinken ook niet volgens een schema, als jouw kindje honger heeft geef hem dan een extra fles. 

Forte gaat je niet helpen. Ik bedoel dat zal er niet voor zorgen dat je baby verzadigt is met 150. Ik heb een tijdje geprobeerd de nutrilon standaard met forte te mixen omdat mn baby onverzadigdbaar leek. Ik zag weinig verandering. 

Vervelend van het spugen. Wat bij mij hielp is mn baby wat meer rechtop te houden tijdens een voeding. Tussendoor boeren en als het flesje op was ook even rechtop te houden, dus haar niet gelijk neerleggen. Geen garantie voor niet spugen. Door krampjes en spugen ben ik overgegaan op nutrilon omneo. Deze voeding is wat dikker en sindsdien is het gedaan met de krampjes en het spugen. Wie weet helpt dit jullie ook
Succes. En onthoud, ook dit gaat voorbij. Het is even een wat mindere fase

En gewoon een ander merk? Of was dat al de fase van het uitproberen? Wij hebben veel uitgeprobeerd maar uiteindelijk uitgekomen op Kruidvat eigen merk. Geen gespuugd meer. Succes!

Elke baby is anders en gewoon wat uit proberen. Hier ook een kleintje van 3 maanden en komt sinds kort ook weer voor een nachtgoed terwijl ze al 5x180 krijgt. Ik ga vanavond in haar laatste fles ook rijstebloem doen. Vroeger kreeg ik dat ook met 3 maanden en ook al hapjes. Eerst sliep ze de nachten door en komt nu ook weer in de nacht. Maar als ik jou was zou ik gewoon wat proberen. Misschien helpt forte wel en in de laatste fles ook rijstebloem voor meer verzadigd gevoel. 

Als hij zoveel spuugt is het misschien ook wel logisch dat hij voor een 6e fles komt toch? 
Door wat er allemaal uit gaat zal hij daardoor misschien niet teveel hebben??‍♀️

Terug
Bovenaan