Gestopt met anticonceptie voor begin nieuwe baan.

Hoi allemaal,

Sinds 2 maanden gestopt met mijn anticonceptie gezien de enorme kinderwens. Echter studeer ik in juli af en start ik 21 juli bij mijn nieuwe baan. Contract moet nog getekend worden. We hebben onveilig seks maar kiemen het niet uit wanneer ik ovuleer om het gewoon op zijn beloop te laten. Ik kijk er naar uit zwanger te worden maar ben bang dat als het snel raak zal zijn dat mijn leidinggevende hier niet blij mee zal zijn. Help! Ik weet niet wat ik nu moet doen.. het kan natuurlijk net zo goed nog een poosje duren voordat ik zwanger raak.
 
Ik ben van mening dat dit niet uit mag maken, hoewel ik mij wel kan inleven in de werkgever. Bedenk je maar dat de werkgever niet aan jou kan ruiken of jij aan de pil of een andere anticonceptie bent geweest. Als het snel raak is, kan je jouw geluk uitspreken en daarbij ook vermelden dat het niet gepland maar wel gewenst is. Infeite spreek je de waarheid, met de kennis van jouzelf dat jullie gestopt zijn met de pil en erop gehoopt hebben.

(Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje) ;-)
 
Ja, zelf ga ik ook voor eerlijkheid maar duurt het nog 3.5 maand voordat ik begin.. stel nou dat ik dan al 2 maanden zwanger ben, dat is erg optimistisch maar dat komt misschien niet helemaal netjes over.. gezien de korte periode dat ze mij inwerken tot zwangerschapsverlof.

Hoe zit het bij jou in elkaar? :)
 
Ah, op zo een manier.

Ik ben vanaf februari gestopt met de pil. Wij doen het nu nog met condoom en wacht ik mijn eerste menstruatie af. Ik had berekend dat dit nu zou moeten zijn. Ik ervaar nu alleen een zeurderige pijn kramp en ik denk ovulatievloed. Dus ik verwacht nu de menstruatie over 2 weken (+32 dagen = 46 dagen cyclus)

Even terug te komen op het stukje werk en zwangerschap, ik word na de zomervakantie aangenomen als alles goed gaat, maar dat is nog niet helemaal zeker. Ik verwacht dat wij rond diezelfde tijd ook gaan stoppen met het condoomgebruik. Ik vind dit zelf wel spannend, straks krijg ik geen contractverlenging door de zwangerschap, dat is voornamelijk mijn angst. Aan de andere kant, tegenwoordig is niks zeker in het leven en komt een zwangerschap "nooit goed uit", zoals ik veel mensen heb horen zeggen.

Snap jouw dilemma heel goed, maar ik zal gaan voor jouw eigen geluk. Niemand kan daar aan bijdragen, behalve jijzelf.

(Daarbij heb je, denk ik, een goede werksector, waarbij je snel een baan hebt. Gebaseerd op het feit dat jij na het afstuderen direct een baan kunt vinden ;-))
 
ja dat klopt ik werk in hhet ziekenhuis en ze hebben 5 nieuwe mensen aangenomen ivm grote tekorten en veel zwangere dames. Ik was de beste sollicitant deze ronde en ze willen me niet missen! Ik hoop dat ik dat waar kan maken en heb aan de ene kant het idee dat het wel losloopt maar je hoort soms van die nare verhalen dus je weer maar nooit.

Nog even wachten voor jullie dus, ik hoop dat het goed komt, spannend! Heel veel succes en geluk :)

En inderdaad een zwangerschap komt nooit precies goed uit dat is niet te timen...
 
Een andere baan zoeken kan altijd. Ik zou nooit mijn kinderwens uitstellen tbv werk. Een (snelle) zwangerschap is niet vanzelfsprekend. Ga ervoor en laat je leiden door wat er gebeurt en niet door wat misschien kan gebeuren.

Ik klink een beetje als de oude tante en dat ben ik met mijn 39 wellicht ook. Maar ik heb ervaren dat het leven niet te plannen is. Doe wat je wil en wees gezegend als het ook lukt!
 
Ik begon ook met 1,5 maand zwanger met mijn baan en heb het geluk gehad een fijne zwangerschap te hebben gehad. Ik heb me bijna altijd voor 100% in kunnen zetten en mijn werk was hartstikke blij dat ik er die maanden gewerkt heb. Ik mocht zelfs terug komen. Dus: gewoon doen, ze mogen je hier officieel toch niet voor weigeren en je bent geloof ik pas met 6 maanden verplicht het te vertellen, al zie je het dan waarschijnlijk wel al ;). Of moet je het meteen vertellen omdat je bepaalde handelingen niet mag doen?

en daarbij, als jij met verlof gaat zijn de andere zwangeren misschien al terug ;)

succes en ik wens je een fijne zwangerschap toe
 
Terug
Bovenaan