Gestopt met borstvoeding voor proberen tweede kindje, waar blijft mijn ovulatie

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een aantal vragen. Ik ben op 23 november 2018 gestopt met de borstvoeding ( na anderhalf jaar voeden) omdat we voor een tweede kindje willen gaan. ( Eigenlijk zijn we sinds december 2017 al aan het proberen) Ik ben die 23e november bij mijn huisarts geweest omdat ik een heel onregelmatige menstruatie had. De huisarts vertelde me dat het helemaal geen menstruatie is geweest, maar meer een tussentijdse bloeding en dat er dus ook geen ovulatie plaatsvindt... Daarom ben ik dus direct gestopt met de borstvoeding. Nadat ik was gestopt werd ik een paar dagen later ongesteld, dus ik was erg blij! Maar nu blijft de menstruatie uit, en ook een negatieve test. Heeft iemand van jullie ervaring met het stoppen van de borstvoeding en de menstuatiecyclus daarna? Hoe lang duurt het voordat alles weer een beetje 'werkt'? Ik las ook wat over de ovulatietesten, hebben jullie tips mbt merken of winkels? De huisarts raadde me ook aan om die na een aantal menstruaties die te gebruiken om te zien of er een ovulatie is. Alle tips en verhalen zijn welkom!!</p><p>Liefs Tamara</p>
 
Hoi Tamara,
Ik heb tijdens mijn BV periode helemaal geen cyclus gehad. Werd uiteindelijk na het stoppen pas na 44 dagen ongesteld. Nu ben ik ook bekend met een onregelmatige cyclus, dus ik moet eerlijk zeggen dat ik daardoor heel nuchter met dit soort dingen omga. Eerste cyclus was dus 44 dagen, daarna 32 en daarna 43. Bleek in deze ronde zwanger en ben nu weer 9 weken ver. Als jij al bekend bent met een onregelmatige cyclus, zou het mij niet verbazen als dat nu weer gewoon is.
Succes met jullie tweede!
 
Ik heb 6 maanden borstvoeding gegeven en heb toen ook helemaal geen cyclus gehad. Nadat ik ben gestopt (juli 2018) heeft het nog ongeveer 10 weken geduurd voordat mijn cyclus weer op gang kwam (sep 2018). Heb sindsdien 3 cyclussen gehad (38-26-36) en zit nu in mijn vierde cyclus (CD29). Voor mijn zwangerschap was ik heel regelmatig. 
 
Terug
Bovenaan