Gestopt met borstvoeding :(

Met veel pijn in mijn hard ben ik gisteren gestopt met het geven van borstvoeding...

Ik was al van plan in september te gaan afbouwen, maar de borstontsteking is zo hardnekkig dat we er nu meteen mee zijn gestopt, Joep pakte mijn ontstoken borst niet meer en was elke keer onverzadigd.

We zijn gisteren overgegaan op flesvoeding, die pakte hij meteen goed en ik kan (neem ik aan) pas met afbouwen beginnen als mijn ontsteking weg is. Dus kolf ik nog 5 keer peer dag. Uit mijn ontstoken borst komt nog maar 30-40 cc.

Papa geeft hem nu de fles en ik merk dat ik het nu al mis... het is zo opeens allemaal.
Ondanks de antibioticakuur die ik sinds dinsdag slik heb ik nog erg veel pijn en kan ik amper voor m'n kindje zorgen. Vandaag maar weer eens de huisarts bellen en vragen of het normaal is... ben zo bang dat er misschien een of ander abces zit en ben totaal geen held met ziekenhuizen, narcoses en dat soort toeters en bellen...

Hoop maar dat het allemaal snel beter wordt en ik mijn melkproductie kan gaan afbouwen en weer kan gaan genieten van mijn gezin! Ik ben er erg emotioneel onder... pfffff valt ff niet mee!

lfs,
juutepetuutje

Hey juut wat balen voor je dat je deze stap hebt moeten nemen en dat je zo'n pijn hebt! Ondanks deze ellende heb je er toch al zo'n dikke twee maanden borstvoeding opzitten toch? Dus de eerste dosis gezondheid en moederliefde heeft ie nu van jou meegekregen. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer kan gana genieten. Beterschap!

Duurt wel even voordat de antibiotica werkt. En heel veel pijn is vrij gebruikelijk helaas. Ik kreeg hele sterke maar duurde ook een dag of 5 voordat ik wat merkte. Beterschap in ieder geval.

Bedankt dikzak voor je opbeurende woorden! Als je eenmaal bent gestopt met borstvoeding geven aan je kindje wil je er ook meteen vanaf zijn, maar nu moet ik nog gaan afbouwen met kolven.... nog geen idee hoe ik dat ga doen, eerst maar even de ontsteking overwinnen.

@ supertje, gisteren kreeg ik ineens weer wat verhoging en de plek werd steeds roder en pijnlijker, toch maar de huisarts gebeld en die heeft me doorgestuurd naar het ziekenhuis, spoedeisende hulp. na uren daar te hebben gewacht op een echo.... bleek dat er toch iets behoorlijk verstopt zat, een holte van 5 cm. uiteindelijk kwam er een chirurg die even (zonder verdoving) mijn borst "leeg" prikte. Dat luchte wel even op, meteen een nieuwe kuur meegekregen... een sterkere en aangezien Joep mijn melk niet meer krijgt kunnen ze alles voorschrijven wat ze maar willen. Maandag moet ik terugkomen en dan kijken ze weer verder.... Nu maar hopen dat het goed komt! Zit niet echt te wachten op een chirurgische ingreep... ben geen held met dat soort dingen ;-)

Het ergste vond ik nog dat ik weg was bij Joep :) Gelukkig hebben we heb net voor de nacht nog kunnen ophalen bij mijn schoonouders...

Lfs

Goed dat je gegaan bent. Nu heb je gelijk wat verlichting. Bij mij hebben ze een mammografie gemaakt toen. Dacht dat ik door de grond heen ging. Ik ben ook geen held met ziekenhuizen. Wel balen dat je zo lang moest wachten. Je voelt je al beroerd en dan moet je je kleintje ook nog wegbrengen.

Heel erg veel beterschap gewenst. Ik hoop dat de kuur aanslaat. Ik slik op dit moment ook een antibioticakuur vanwege een borstontsteking. Ik ben er een dag vakantie door kwijtgeraakt, maar gelukkig sloeg de kuur bij mij gelijk aan. Daardoor kon ik de dag erna weer op pad, hetzij gammel en gewapend met kolf. Net een junkie die elke 2u zich afzonderde voor z'n shot. De pijn is verschrikkelijk. Ik heb dan ook mega veel medelijden met je. Ik hoop zo dat dit snel voorbij is voor je.

Terug
Bovenaan