gestopt met bv... en je gevoel

Hoi meiden,

Ik lees dat er al best veel mensen gestopt zijn met de borstvoeding.
Ikzelf ook.
Heb bij mijn oudste 4 maanden doorgetobt met kolven, neussprays, veel aanleggen, bijvoeden, spruw, kloven en pijnlijke tepels, en alles gaf een hoop frustratie en verdriet maar het ging gewoon niet, hij viel af, plaste en poepte niet meer goed.
Toen zijn we volledig overgegaan op de fles.

Nu bij de 2e wilde ik het toch weer graag proberen, heb weer zulke zere tepels gehad, gelukkig geen kloven, maar weer geen melkproductie, ik heb nu 2 weken geprobeerd maar weer te weinig voeding.
Heb zoveel mogelijk aangelegd, in de kraamweek soms wel om de anderhalve uur, en anders bijgekolft.
Maar ons kereltje had net als de oudste, te weinig plasluiers, op den duur 1 soms 2 kleine luiers op 24 uur.
Dit is gewoon te weinig, poepte niet meer en zat tegen uitdrogen aan en moesten we direct beginnen met bijvoeden van de vk die dit weer met de kinderarts had overlegd.

Nu ben ik dus na 2 weken gestopt maar heb geen stuwing, niet lekken, geen pijnklachten of ongemakkelijk gevoel, geen toeschietreflex, geen harde plekken gehad.
Wel een bewijs voor mezelf dat er idd niets inzat.

Wel heb ik ergens nog steeds als ik iemand bv ziet geven, soort van rotgevoel of jaloezie... weet niet goed hoe ik het moet omschrijven...

Het steekt soms ook wel, dat mensen vragen; geef je bv? Nee hij krijgt de fles, zeg ik dan... oh... en meer de manier waarop dit dan gezegd word of dat mensen zeggen, bv is wel beter heej als flesvoeding... jah dat weet ik ook maar het is niet anders... had het graag anders gezien.

Mijn schoonzus voed zonder problemen, en we hebben beide keren redelijk tegelijk een kindje gehad, en soms ben ik gewoon jaloers dat het zo goed loopt en goed gaat en zij echt 0% problemen heeft met de bv,
dit had ik namelijk zelf ook zo graag gewild.

Nu probeer ik zoveel mogelijk zelf de fles te geven, maar daar reageren sommige schoonzusjes en mijn moeder dan weer negatief op, wij kunnen het toch ook?
Jah als ik bv had gegeven had je het toch ook niet kunnen doen denk ik dan.

Hoe ervaren jullie dit?
Hebben jullie er soms ook nog een rotgevoel bij dat je geen bv meer geeft?

Liefs Marina

ik geef dan wel bv maar me schoonzus heeft het bij de eerste geprobeerd toen zat de kleine bijna tegen uitdroging aan en ze heeft toen bij de 2de besloten dat ze die stress niet wil..

ze geeft zelf ook aan bij mij dat ze toch best jaloers is..
dat ze dat ook graag had gedaan maar ze is wel ontzettend blij dat het bij mij wel gaat..

ze heeft zich ook meerdere malen verontschuldig dat ze zo aan het turen was als ik voed maar ze zegt vind het zo mooi zo iets bijzonders..

Hey Marina
Wat vervelend dat je je er rot over voelt, jij wilt het graag en ondanks alle moeite loopt het niet.
Je kindje is gewoon het belangrijkste en als die gewoon niet voldoende melk binnenkrijgt dan houd het gewoon op, daar kun jij niks aan doen, ik kan ook goed begrijpen dat jij graag zelf de fles geeft, ik vind persoonlijk ook dat de mama of papa dat hoort te doen, dat is een natuurlijke manier van binding die jij en je kindje nodig hebben en die voor jullie allebei fijn is, laat je dat ook niet afnemen hoor! Ze kunnen ook een keer een schone luier geven of even met je zoontje knuffelen.
Bij mij gaat de bv elke keer goed, ook ik heb problemen gehad met kloven onstekingen spruw(dat nu nog) enz, maar dat is allemaal te doen, toch kan ik wel begrijpen hoe je je voelt, ik moest bij mijn jongste zoontje ook stoppen omdat ik geen productie meer had, ja waar had ik het over? ik had 15mnd gevoed, niemand begreep dat ik daar verdrietig over was, ik vond het nog fijn en mijn zoontje ook en toch moesten we stoppen! Misschien denk jij nu ook wel, waar klaagt ze over..
Bij mijn schoonzusje was het niet mogelijk, die had na de bevallingen zware medicijnen en die vind dat ook heel erg, ze komt elke keer bij me zitten en kijkt dan een tijdje, bij haar vind ik dat ook niet erg, voor haar voelt het dan alsof ze het toch een beetje heeft meegemaakt zegt ze!
Probeer lekker te genieten van de momenten dat je je zoontje voed, houd hem lekker tegen je aan, want daar groeien kinderen ook letterlijk van, die liefde en warmte en daar heb je een overvloed van..
Liefs MJ

Hoi Marina..... ik denk te snappen wat je bedoeld. (ik geef zelf nog wel bv trouwens)
Toen mijn oudste 8 mnd was ben ik noodgdwongen gestopt omdat ze te hard beet. Ze had met 16 wk haar 2 ondertandjes al en toen alle 8 de voortandjes doorwaren was het geen doen meer de bv, ze beet de tepels er zowat af! Kon ze natuurlijk niks aan doen dus ik heb nog een paar weken gekolft maar ook dat is niet echt fijn. Toen ben ik dus ook maar gestopt maar ben wel zelf haar de flesjes blijven geven (of mijn man). Dus ik vind ook dat jij lekker zelf óf je man (of misschien je oudste een keer) de flesjes moet geven hoor. Dat hebben jullie gewoon nodig. En weet je, jij hebt het tenminste nog geprobeerd en het is ondanks het tobben toch nog éven gelukt, dat is iets om trots op te zijn! Dus geniet van je kleintje,
Hou 'm lekker bij je. Die liefde en die band zit wel goed bij jullie!!

Liefz Esz

Ik kan geen borstvoeding geven, dus ik ben noodgedwongen op de fles aangewezen. Het zelf willen geven van de fles herken ik heel erg. Ik wil ook liever niet dat iemand anders dat doet. Mijn man en ik voeden dus altijd zelf, muv de maandag, dan is hij werken en ik op stage, dus dan past mijn moeder op en geeft zij dus de fles.

Gewoon aan je gevoel toegeven en doen wat jij wil. Het is tenslotte jouw (jullie!) kind.

Natuurlijk ben ik blij voor een ander als het bij die ander goed gaat, maar jah... net als mj zegt, mijn kindje was gewoon het belangrijkste!
Maar schakelt je gevoel soms niet uit,
Lief dat jullie reageren,

Liefs Marina

ik ben na 2 weken ook gestopt met bv.
had nauwelijks melk, en wat er dan kwam was niet voedzaam genoeg voor pascal.
Dus overgestapt op flesvoeding.
ik heb me heel schuldig gevoeld naar pascal toe. ik wou hem de beste start geven die ik maar geven kon. dat was naar mijn idee de bv.
het schuld gevoel heeft gelukkig niet lang geduurt.
ik kon er enorm van genieten te kijken hoe marc pascal de fles kon geven.
de binding versterken tussen vader en kind.

en juist het feit dat je durft toe te geven dat er een andere manier van voeden nodig is voor je kind, maakt je een goede moeder.

veel liefs
smooty

Terug
Bovenaan