gestopt met BV

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Onze dochter Nynke is ondertussen al 6.5 maand en sinds afgelopen woensdag (30 mei) heb ik voor het laatst BV gegeven. Ik heb de BV in 5 weken afgebouwd (elke week 1 voeding minder) en dat ging best goed.
Maar nu geef ik dus al een week geen BV meer en vanaf gisteren heb ik toch wat last van mijn borsten. Moet ik dan toch nog een beetje kolven of komt dit vanzelf goed?
Hebben jullie ervaring?

Groetjes van Sus

Ik geef zelf nog volop BV, dus als ik last heb is het gewoon kolven of aanleggen, maar wat jij moet doen zou ik niet weten.
Stel je vraag eens op www.borstvoedingsforum.nl
Daar weten ze het wel.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hallo,

toevallig zit ik met precies het zelfde probleem dan jij......
Ik ben vorige week ook helemaal gestopt met de borstvoeding, en gister deden mijn borsten ook ontzettend zeer, nu heb ik daar de huisarts voor gebeld en die vertelde mij dat als je echt heel veel druk op je borsten hebt je het beste bijvoorbeeld om de 2 dagen toch wat af te kolven.......dit ook om zo borstontstekingen te voorkomen.
Ook vertelde mijn huisarts dat je de laaste borstvoeding er het beste nooit ineens af kunt halen maar door bijvoorbeeld er telkens een dag er tussen te laten, zo kan je lichaam er langzaam aan wennen geen voeding meer aan te maken.
Maar nou kan het bij mij ook zo zijn dat het ook een klein beetje een hormoonkwestie is, ben namelijk vandaag ook ongesteld geworden voor het eerst......Weet niet hoe dat bij jou zit, maar dat zou misschien ook kunnen.
Als je twijfeld zou ik in ieder geval een deskundig iemand raadplegen.
Dit is wat mijn huisarts mij adviseerde.
Succes!!!! Groetjes Loetje

hoi,
Je schrijft dat je toch ''wat last'' hebt, dan zou ik als ik jou was niet gaan kolven want dan breng je de productie weer op gang. alleen als het echt erg is moet je dat doen.
ik ben ook met 6,5 maand gestopt en ik heb in de laatste week elke dag iets minder gekolfd en toen toch vrij abrupt gestopt, ik heb maar 2 dagen een beetje stuwing gehad

groeten Elke

hoi sus
bij mij was de bv vanzelf gestopt met 7 weken, dus ze kreeg over 2 weken verdeelt steeds meer de fles en aan het eind maar nog in de ochtend bv tot opeens s'ochtends ook niks meer inzat
2 dagen later was de rechte borst weer vol maar ik heb het in bad eruitgedrukt met de hand .. deed wel wat pijn maar ik hoorde dat je dit niet meer mag geven aan de kleine
succes

Terug
Bovenaan