Gestopt met de pil 13 Augustus 2017 en nu??

A

Anoniem

Guest
Hi iedereen!

13 Augustus ben ik gestopt met de pil, mijn vriend en ik (manon) hadden al eerder besloten om voor een 1e kindje te gaan alleen toen benauwde het me. Dus toch nog 4 maand de pil geslikt en toch even goed nagedacht. Nu dus echt gestopt met de pil! 17 Augustus ben ik ongesteld geworden t/m de 23e. De 29e kreeg ik een 1daagse bloeding..
Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Heb regelmatig om de 2 á 3 dagen sex gehad, ben nog niet weer ongesteld geworden. Ik had me daar al over ingelezen dat het nog wel even kan duren voor je lichaam de cyclus oppakt. Alleen nu heb ik al een ruime 3 á 4 dagen gigantische last van m'n borsten. Kan er niet aankomen zo gevoelig zijn ze, ze zijn niet voller geworden.. Ook last van m'n onderrug en wat steken links en rechts in de taille/onderbuik sinds 4 dagen..

Iemand een idee?

Groetjes, Manon!

Eigenlijk moet je echt eerste menstruatie nog komen, je lichaam kan je aardig voor de gek houden, ik zou gewoon rustig afwachten en als je echt meer kwaaltjes krijgt eventueel een test doen, maar wees er niet teveel mee bezig want dan maak je jezelf alleen maar gek mee. 

Hi! 
dankje! ik wil er inderdaad ook niet teveel mee bezig zijn, alleen door de kwaaltjes ben ik toch wel meer aan het denken als normaal omdat ik deze dingen nog nooit gevoeld heb.. 

Ik ben benieuwd hoe snel m'n lichaam de menstruatie weer oppakt.. 

Hee Manon, leuk dat jullie ook proberen een kindje te krijgen! Ik ben ook eind augustus gestopt met de pil en heb ook allerlei vreemde klachten gehad zoals: soort bandenpijn, hoofdpijn, rugpijn, gevoelige tepels, verhoogd libido en ga maar door haha! Ik denk echt dat het door de pil komt.. Wanneer zou je NOD zijn?
Er is een topic waar een hoop vrouwen ook vanaf Augustus een kindje proberen te krijgen! Erg gezellig! ?

Hi Kiek!

O super leuk, ga ik daar ook ff kijken! 
ik had via mijn kalender gegevens ingevuld en de dag dat ik moest menstrueren was 13 September.. 
Ja ik heb ook precies die klachten! Ik heb al moeite met het dragen van een BH. Drama!! 

Hihi moet je doen!
O hier was dat ook zo inderdaad,en douchen voelde ook niet bepaald prettig aan! Ik heb inderdaad ook die app op mijn telefoon, super fijn!! ?

Na het stoppen met de pil kan je lichaam lang de tijd nodig hebben om weer 'zichzelf' te worden. Ik had, toen ik in oktober 2016 stopte met de pil, ook echt de ene klacht na de andere, en veel symptomen leken op een zwangerschap. Je hoort dat heel veel vrouwen er vanuit gaan dat ze na het stoppen met de pil gewoon weer een cyclus van 28 dagen hebben, maar in werkelijkheid zijn dit er maar héél weinig. Ook heb ik veel verhalen gelezen hier op het forum, waarbij het wel een paar maanden tot een jaar duurden voordat hun cyclus een beetje regelmatig was geworden. 
Ik had zelf een mega onregelmatige cyclus: de ene keer duurde het 35 dagen, dan weer 56 en bijvoorbeeld 43 dagen. Was geen pijl om op te trekken! Uiteindelijk was ik in februari al 5 dagen op mijn menstruatie aan het wachten (ging weer uit van een cyclus van minimaal 50 dagen), maar voelde me wel al 5 dagen 'ongesteld' (buikkrampen die doorstraalden naar mijn rug bijvoorbeeld). Ik dacht gewoon weer dat het een trucje van de pil was, dat mijn lichaam raar aan het doen was. Mijn man heeft me moeten overhalen om een test te doen en toen bleek ik dus zwanger te zijn. In die maanden daarvoor heb ik werkelijk alles gevoeld, alleen de eerste maand heb ik erop gereageerd en daarna heb ik het gewoon 'aan de natuur overgelaten'. 
Ik wens je heel veel succes met zwanger worden en hoop dat het je snel mag lukken!

Bedankt Jomie!
ik had inderdaad wel het een en ander gelezen over cyclussen, ik wist alleen niet dat je de klachten er ook bij kon krijgen. Ik heb ook het gevoel dat ik ongesteld moet worden, dat gevoel heb ik nu al wel een week.. Ik wacht het af en ga er niet teveel mee bezig, was benieuwd of dit bij meerdere mensen ook zo heftig was. 
Je bent zelf dan nog best wel snel zwanger geworden met die onregelmatige cyclus! Heb je dat zelf uitgerekend qua ovulatie of testen gedaan?

Terug
Bovenaan