Gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

ik ben nu 3 maanden gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld.
Wel heb ik ineens veel afscheiding.. heeel veel. nadat een vriendin zich afvroeg of ik niet al zwanger was, heb ik een test gedaan. Die was natuurlijk negatief.

Maar goed, toen jullie gingen stoppen met de pil, hoe lang duurde het voordat alles weer op de rid is?

Nog even een vies praatje over de afscheiding. Gister kon ik zo een stuk uit mijn vagina halen. Een soort balletje (omvang: 4 cm stuiterbal zeg maar).Dat heb ik nog nooit gehad. Hij was bijna doorzichtig, je kon het gewoon uit elkaar trekken zonder dat het stuk ging en bijna geurloos. Klopt het dat je dat soms hebt na je eisprong? Dat had ik namelijk net gelezen...

Maar als dat zo is.. dan heb ik dus wel een eisprong, alleen word ik niet ongesteld, dat ik ook een beetje raar..

nou ja, als er iemand is die hier antwoord op weet, dan hoor ik dat graag!!!

Groetjes!!

Hoi Amelie,
BIj bij duurde het 3 weken voor ik voor het eerst ongesteld was nadat ik gestopt ben met de pil, maar het is echt bij iedereen anders.
Rond je eisprong heb je inderdaad helder elatisch slijm en de hoeveelheid is ook per persoon verschillend. Als je je ei hebt gehad duurt het 2 weken voor je menstruatie begint. Dit is eigenlijk altijd 14 dagen daarna.
Kan dus bij jou zijn dat het lang geduurd heeft voor je lichaam zich herstelt en dat je   nu je 1e ei hebt en over 2 weken ongi wordt... Als je het niet vertrouwt gewoon even bij je huisarts langs gaan.
Succes!

Groetjes Anoek

Bedankt voor je reactie!
Ik moet dus even 2 weken geduld hebben voordat ik ongesteld word begrijp ik (wanneer het echt een eisprong was van de week). Hoop het.

Het is namelijk zo dat mijn zus ook niet ongesteld werd nadat ze gestopt was. En ondertussen zijn we 5 jaar verder en is ze nog niet zwanger. Is het hele medische circuit door geweest. Vandaar dat ik nu bang ben dat ik dat ook heb, omdat ik ook niet ongesteld word.

Maar de dokter zegt dat het soms even kan duren en een half jaar tot een jaar moet wachten voor dat hij verdere stappen wil ondernemen. Wat natuurlijk logisch is. Ben nu voor de zekerheid aan het temperaturen iedere ochtend, om te kijken of ik een eisprong krijg.

groetjesss

Hoi,
Ik lees nu je stukje nog een keer... Was het echt een balletje met een doorsnee van 4 cm?? Dat is niet zoals de meesten bij een ei sprong... Heb je dit al aan je huisarts gevraagd?  Kan je alleen zeggen datals je het niet vertrouwt, even bij de ha langs moet gaan. Succes meid!

Groetjes Anoek

Nou een balletje was het ook niet, maar in iedergeval ook geen dikke sliert. Meer... emm ja lastig uit te leggen. Ik kon het zo pakken en eruit halen...het plakte niet echt en kon het zo door de gootsteen wegspoelen (sorry beetje vies)
Het gebeurde na het huisart bezoek. Maar goed, ik wacht eerst wel even 2 weken af. Dan kijken we wel weer verder. Het was in ieder geval heel raar wat er uit kwam.

Misschien is me lichaam nog steeds na 3 maanden aan het ontpillen.

Zo'n rare "stuiterbal" heb ik ook gehad deze maand.
Had hier toen nagevraagd en toen zeiden ze dat het m'n eisprong was.

Ik weet het anders ook niet..
Ben nu nog aan het wachten tot ik voor het eerst zonder pil ongesteld word. (of niet)

Ow gelukkig!!!   dacht mijn vagina gaat een eigen leven leiden, maar jij had het ook dus...

Hoe lang ben je al gestopt met de pil, en wie zei dat dat het je eisprong was en wanneer had je die "bal" ?

haha wat een vragen he! Ik had het donderdagavond. Dus ik hoop dat ik over 2 weken voor het eerst ongesteld word.

Heb net mijn zus aan de telefoon gehad. Zij heeft die "slijmbal" iedere maand. 3/4 dagen later heeft ze een eisprong en 2 weken daarna is ze ongesteld. Dus ik moet nog even wachten of dat voor mij ook geldt. Maar weet nu, dat het heel normaal is en zelfs handig omdat ik dan precies weet wanneer ik mijn eisprong heb.

Probleem opgelost (als ik tenminste wel over 3 weken ongesteld word).

Terug
Bovenaan