Gestopt met de Pil, en nu?

<p>Goedenavond allemaal, of in ieder geval voor wie dit leest ;) Ik zit de laatste dagen met het volgende in mijn maag, en vroeg me af of er dames zijn die hier ervaring in hebben;</p><p> </p><p>Ik ben 13 januari gestopt met de anticonceptiepil i.v.m. een kinderwens en heb daarna mijn zogeheten ontrekkingsbloeding gehad. Helaas ben ik, 39 dagen later, nog niet (opnieuw) ongesteld geworden. Ik heb uiteraard een test gedaan, maar deze was negatief.</p><p> </p><p>Ergens weet ik dat het normaal is dat je lichaam eventjes de tijd nodig heeft, ik heb dan ook echt wat kwaaltjes door het ontpillen. Maar toch voelt het rot! Zijn er dames die dit herkennen? </p><p> </p><p>Liefs Lo</p>
 
Hoi,
Dat is heel normaal hoor. Bij de 1 is de cyclus gelijk weer normaal en bij een ander kan het wel een jaar duren.
Ik ben zelf begin oktober gestopt met de pil na 11 jaar en ben nu pas 3x ongesteld geweest. De eerste 2x duurde dit 48 dagen en de laatste keer 38 dagen. Heel vervelend als je een kinderwens hebt maar helaas niets aan te doen.
Wat mij de laatste cyclus hielp waren ovulatietesten. Dan heb je ieder geval een beetje zicht wanneer en of je een eisprong hebt en weet je sowieso dat 2 weken erna je ongesteldheid moet komen of is het beste geval uitblijft.
Symptomen kunnen overigens ook lang duren. Heeft bij mij ook echt wel 3 maanden geduurd voordat ik was "ontpild".
 
Hoi Kimmiea,
wat fijn dat je zo snel hebt gereageerd!
Een aantal van mijn vriendinnen en mijn schoonzus hadden inderdaad dat geluk, zij hadden vrijwel direct weer hun normale cyclus. Iets wat ik ze natuurlijk enorm gun! Maar dat is ook een reden dat ik meer aan mezelf begon te twijfelen. 
Het is fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben, ookal vind ik het uiteraard wel rot voor jou! Ik heb nog nooit een ovulatietest gedaan, maar misschien is het in dit geval inderdaad een uitkomst. :)
 
 
 
 
 
 
 
Het stoppen met de pil...  inderdaad spannend of je weer gewoon ongesteld kunt worden was bij mij stap 1 en vervolgens regelmatig ongesteld worden stap 2.
Ik mag ook niet klagen! Na 44 dagen ongesteld en vervolgens na 32. Dit blijkt mijn normale cyclus. Vervolgens ben ik zwanger geraakt en te zien aan de uutgerekende datum is dat mijn cyclus inderdaad 32 dagen is.
 
 
 
 
Mijn 1e cyclus na het stoppen met de pil was een ramp.. pas na 95 dagen werd ik ongesteld. Ik vond het ook vreselijk en werd op een gegeven moment zo bang! Daarna werd het echter meteen vrij snel weer regelmatig met 31 en 38 dagen en de 4e cyclus (1e ronde dat we er echt voor gingen) ben ik zwanger geraakt (dit was ook een cyclus van 38 dagen). Inmiddels 10 weken zwanger ? 
Zoals je kan zien kan het gewoon even duren als je lang de pil hebt geslikt.. Ik ben ook bij de huisarts ervoor geweest maar die kon er op dat moment niks aan doen, blijkbaar had mijn lichaam ook meer tijd nodig om te 'ontpillen'. Uiteindelijk is alles goed gekomen zoals je ziet ?
 
T duurde bij mij een half jaar voor ik ongesteld werd toen ik stopte en m 14 jaar had geslikt. Toen weer een jaar begonnen en toen ik daarvan stopte was de cyclus redelijk snel op gang. Maar kijk niet raar op als t ff rommelig is. Ontpillen is bij sommigen echt een dingetje. Overigens toen ik stopte met de pil hebben we gewoon gezegd: we zien wel wat er gebeurt en dat was heel fijn. 
 
Wat leuk om te horen Mientje, gefeliciteerd met de zwangerschap!! :D Er is dus nog hoop voor me, haha!
Ik heb de pil zelf zeven jaar geslikt, daarnaast was het ook een relatief 'zware' pil. Dus inderdaad niet zo gek dat mijn menstruatie nog op zich laat wachten, het is denk ik gewoon een psychisch dingetje ;)
Mijn partner en ik hebben ook gezegd; 'we kijken wel hoe het loopt'. Maar je lichaam kan je zo in de maling nemen waardoor je onbedoeld jezelf toch zorgen gaat maken..
 
 
Ik ben ook 7 jaar aan de pil geweest. Het verschilt enorm per persoon, de ene heeft meteen een regelmatige cyclus en de ander moet helaas soms wat langer wachten. Maar misschien geeft mijn verhaal je hoop ;-) Toen ik aan het wachten was op mijn 1e menstruatie en het maar niet kwam, zijn echt alle doemscenario's door mijn hoofd geschoten (pcos, enge ziektes, in de vervroegde overgang - ik ben 25 jaar maar je gaat echt van alles verzinnen? mijn vriend lachte me keihard uit). Ik snap je gevoel dus wel heel goed, maar zoals je ziet komt het (meestal) gewoon helemaal goed. Achteraf lach ik mezelf ook heel hard uit. 
 
Terug
Bovenaan