Gestopt met de pil... en nu?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik zal me even voorstellen; Ik ben Marijne en ik lees al een tijdje (anoniem) mee op het forum. Ik ben begin februari gestopt met mijn pil. Van de zomer willen we voor het echie gaan, eerst wil ik gewoon niet meer die pil slikken en eens kijken hoe mijn lichaam werkt na 11 jaar pil.
Nu ben ik op 11 februari voor het laatst ongi geworden na mijn laatste pil. Daarna blijft het stil, ik word niet ongesteld. Ik heb al 2x een test gedaan na 1 week overtijd en na ruim 2 weken overtijd en was niet zwanger.
Wie weet hoe lang het kan duren voor een mensturatie weer op gang komt na de pil? Is dit normaal? Ik geloof niet dat ik zwanger ben want die testen waren negatief en ik voel me niet anders dan anders. (behalve een beetje ongeduldig...)

Groetjes, Marijne

Hallo,

het kan wel een tijdje duren voordat je menstruatie weer op gan komt na het gebruik van de pil. ik ken iemand bij wie het 2 maanden weg bleef. dus ik denk dat je toch nog wel een tijdje geduld moet hebben. het komt vanzelf wel.

mejon

Hoi hoi

Erg vervelend zeg dat je nog niet ongesteld bent maar ik zou nog even wachten totdat je ongeveer 4 weken niet ongie bent geworden. Een collegaatje van me is na het stoppen met de pil  pas na  14 weken pas ongesteld geworden. Niet dat je dit zal over komen maar je lichaam heeft wel een hoop zooi te verwerken.
Zelf ben ik alweer bezig met ronde 16 om zwanger te worden en ben eigenlijk nooit overtijd maar ook dat is niet fijn kan ik je zeggen.
Ik zou me nog niet al te druk maken want ook dat houdt weer tegen.

Succes!!

xxx Tamara

Hoi Marijne,

Helaas is het bij elke vrouw verschillend en reageert iedereen verschillend op et stoppen van de pil. Het is dus moelijk te zeggen wanneer je weer ongesteld wordt. Bij sommigen duurt het zelfs 60 dagen.... of meer...
zelf ben ik in januari gestopt en was ik de eerste x ongi van de pil, in febr. en in maart weer netjes, helaas nu in april weer, maar dit was pas ronde 1 voor het echie.

Hoop voor je dat je weer snel netjes ongi wordt of zwanger natuurlijk!
En leuk dat je mee komt kletsen!

Groetjes Roos

Hoi Marijne,

Het verschilt per persoon hoe snel je cyclus weer op gang is. Bij mij duurde het 95 (!!!) dagen. Ik herken je gevoel helemaal. De testen geven negatief aan en je voelt helemaal niet anders dan anders en toch geen menstruatie. Het is vooral afwachten dat je menstruatie op gang komt. Ik heb er ook met mijn huisarts over gesproken dat mijn menstruatie maar niet op gang kwam, maar die gaan pas na een half jaar (voor je gevoel een eeuwigheid) actie ondernemen. Gelukkig is het uiteindelijk toch vanzelf gekomen.
Het enige wat ik kan zeggen is dat je geduldig moet afwachten. Succes!!

Groetjes

Hoi Marijne,

Ik ben nu ook al twee weken over tijd en een negatieve test verder. Heb al twee kinderen en we willen graag gaan voor een derde. bij de eerste twee zwangerschappen heb ik dit nooit gehad zo lang overtijd en toch een negatieve test, vreselijk he dat wachten, ik wordt er zo ongeduldig van (erg he eigenlijk zou ik me moeten schamen met al twee kinderen)

Bedankt voor jullie reacties! Leuk zeg, dit forum! Ik denk dat ik idd gewoon rustig moet afwachten...

Hoe gaan jullie trouwens qua buitenwereld om met de voorbereidingen om zwanger te worden? Vertellen jullie gewoon als het ter sprake komt dat je ermee bezig bent of is het een geheimpje tussje je parner en jou?

Groetjes, Marijne

Hoi Marijne!

Bij mij duurde het 52 dagen voordat ik ongesteld werd. Erg vervelend, maar ja, je kan niet anders doen dan afwachten....

Ik heb het aan een paar mensen verteld die zelf al kinderen hebben of zwanger zijn. Ik vind het toch wel prettig om erover te kunnen praten met iemand....Voor de rest hebben we het aan niemand verteld. Is het  toch een beetje  een  geheimpje, vooral voor onze ouders vind ik het leuk als het een verrassing is.

Succes met zwanger worden!

Groetjes, Tessje.  

Terug
Bovenaan