gestopt met de pil, en nu???????

A

Anoniem

Guest
Ik ben gestopt met de pil, ik slikte de diane35 pil. Ongeveer twee weken geleden ben ik ermee gestopt. Maar sinds een paar dagen heb ik nogal hevige buikpijn, dat is min of meer overgegaan in ontzettende rugpijn. Herkend iemand dit, of heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang kan het duren voor je vruchtbaar bent, of ben je dit al wanneer je met de pil bent gestopt? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, groetjes brigitte.

hallo brigitte

ik ben begin april gestopt met de pil en zou 8 mei mijn NOD hebben en ben nu nog steeds niet ongesteld geweest het is nu al dag 50 en nog niks, het kan dus heel lang duren, ik doe nu elk weekend een test en hoop dat het een keer raak is en, anders moet ik maar ongesteld worden dat weet ik teminste waar ik aan toe bent.
Ik hoop dat het bij jouw niet zolang duurt.
succes
groetjes kim

Hallo Kim,

Bedankt voor je reactie. Ik ben nog niet zo lang op deze site actief en misschien kun jij me helpen? Wat betekenen de afkortingen nod en ongi. Misschien is het een rare vraag maar kun jij me helpen? Groetjes brigitte.

Hey hallo,

En welkom op deze site!!
Hmm, weet het ook niet precies,maar soms moet je lichaam echt gaan ontpillen zeg maar!!!
Dus kan het ff duren voodat de cyclus een beet loopt!!! Je moet hoe vervelend ook toch gewoon maar afwachten en wie weet ben je gewoon gelijk zwanger want dat kan natuurlijk ook!!!!
Heel veel succes en klus plezier hhihi!!!

Liefs Sandy

ongi is je ongesteldheid
de nod is de eerste dag dat je eigenlijk ongesteld moest worden, maar niet bent geworden
de niet ongesteldheid dag
het is heel goed mogelijk dat het ontpillen bij jou de oorzaak is.
ik was in de eerste ronde 5 dagen overtijd.
de rondes zijn trouwens de ronde nadat je met de pil bent gestopt van ongi tot ongi
snap je het nog een beetje haha
succes!

Het is in ieder geval nu wel wat duidelijker geworden. Alvast bedankt voor het antwoorden en ik hoop dat ik niet te lang van deze zeurderige pijnen blijf houden, echt heel irritant. Ik ben bij mijn laatste drie tabletten gestopt in de strip. Het gekke is dat ik wel ongeveer drie dagen ongesteld ben geweest. Daarna niet meer, en wanneer ik volgens mijn tabletvrije periode ongesteld had moeten worden, ben ik het ook niet geworden. Daarvan denk ik dat het ook kan zijn omdat ik gewoon gestopt ben en het dus ook niet word. Het is wel allemaal erg ingewikkeld. We hadden wel een test gedaan, jammer genoeg, negatief. Nou, groetjes brigitte.

Hoi,
Het lastige is vaak dat veel kan, maar niets hoeft..Begrijp je het een beetje?hihi
Ontpillen kan, maar hoeft niet. Ik was nl bij onze oudste net gestopt, wilde even mijn cyclus weer de oude laten worden.
Die maand deden we het maar twee keer, ivm vriend die veel werken moest, en we er nog niet echt mee bezig waren...maar je raad het al ...zwanger!!
Ongelofelijk vond ik zelf ook hoor.
Nu zit ik in ronde 1 voor de derde, maar had enorme buikklachten, en pijntjes nadat ik was gestopt. zelfs pijnlijke borsten, terwijl ik dat echt nooit heb, ook niet als ongi er aan komt ofzo..
Je gevoel kun je ook niet echt vertrouwen in deze tijd, want achja, we willen maar een ding he?
En als je het denkt/wilt, werkt je lichaam wel mee, alleen kun je er door teleurgesteld worden..

Ik wens je vruchtbare tijden toe!! En iedereen natuurlijk. R

Hallo Soesje,

Ik ben hier zelf ook nog maar net sinds gister en ben sinds half april gestopt met de pil, ook de Diane 35 (inmiddels Minerva genoemd).
Twee jaar geleden ben ik ook gestopt, met een andere reden dan zwanger worden.
Namelijk  dat de  Diane de acne zou moeten onderdrukken, echter was dit bij mij omgekeerd. De acne verdween bij mij in de stopweek terwijl dit zou moeten verdwijnen wanneer je weer na de stopweek begint met de pil slikken, maar juist dan  kwam de acne bij mij. Ik ben toen nog over gestapt op de Microgynon 30, maar dit hielp na een half jaar ook niet. Toen ben ik helemaal met de pil gestopt!
Wat ik nu wil zeggen is dat ik toen 5 maanden niet ongesteld ben geworden, na 5 en een halve maand is het weer langzaam begonnen. Wel lekker rustig, maar in met deze reden van jou en mij nu, is dat niet leuk. Ik ben nu sinds half april gestopt, maar gewoon 3 weken later weer ongesteld geworden, de normale cyclus. Nu afwachten of dit ook doorzet en zo verder gaat.

Groetjes ik

Terug
Bovenaan