Gestopt met de pil ... hoe lang wachten met starten voor het echie??

A

Anoniem

Guest
Ha (hopelijk) aanstaande mama's,

Ik zal mij eerst even netjes voorstellen : ik ben Suus en mama van een zoontje van bijna 3 jaar. Wij willen heel graag een tweede kindje, mocht ons dat gegeven zijn.

Vorige week ben ik gestopt met de pil en gisteren ben ik ongesteld geworden. Nu willen we het liefst gelijk starten om te proberen zwanger te worden, maar ik ben benieuwd of dat wel slim is. Ik zou graag van jullie willen weten of jullie toen jullie stopten met de pil (of als jullie straks stoppen) jullie er gelijk voor gingen, dus voor het echie of dat jullie nog even een tijdje gewacht hebben. Dus:

1. Gestopt met de pil en gelijk voor het echie

2. Gestopt met de pil, maar nog even gewacht en zo ja, hoe lang.

Ik kan mij voorstellen dat het wellicht goed is als je eerst wacht tot je lichaam helemaal 'schoon' is. Wat is jullie advies?

Ik hoor het graag van jullie,

Liefs Suus

Hoi Suus,

Wij zijn er gelijk voor gegaan na het stoppen met de pil. En we hadden het geluk dat het ook meteen raak was! Ik ben nu 5 weken en 3 dagen zwanger, nog wel pril dus.

Bij ons eerste kindje zijn we er ook meteen voor gegaan. Toen zijn we in ronde 2 zwanger geraakt, maar dit liep helaas uit op een miskraam. De ronde erna meteen weer zwanger geworden en dat is allemaal goed gegaan.

Tja, de een zegt dat het beter is voor het lichaam om eerst alle hormonen van de pil kwijt te zijn en de ander zegt: het kan nog best een tijdje duren voordat je zwanger bent, dus begin er maar gewoon mee. Jullie moeten doen wat jullie gevoel zegt.....

Liefs,
Judith

Ik ben twee jaar geleden met de pil gestopt en direct zwanger geraakt, dus het kan wel. Volgens mij heb ik ergens gelezen dat het niets uitmaakt voor het kindje. Het enige is dat je dan beter je cyclus kan bepalen ofzo en dat je weet wanneer je het meest vruchtbaar bent...

Succes!

2: Ik ben in augustus gestopt met de pil. Wij willen eerst even afwachten tot ik ongesteld wordt, en weet hoelang mijn cyclus is.  Hierna  gaan we  ervoor. Hopelijk wordt ik deze week nog ongesteld.

Ik ben ook 2 weken geleden gestopt en we gaan er voor. Maar kan best nog wel even duren. Voor het kindje maakt het volgens mij ook niets uit. Misschien zou mijn lichaam wel liever even wennen.

Ha,

We hebben besloten om er gelijk voor te gaan. Het kan tenslotte inderdaad ook nog best een tijdje duren voordat het gaat lukken.

Maar natuurlijk hoop ik snel op goed nieuws.

Succes allemaal, Suus

Terug
Bovenaan