Gestopt met de pil, maar niet ongesteld

Lieve allemaal, Wij zijn een jong stel van 28 (sept 29) en 32 jaar oud.

Wij staan te popelen om ouders te kunnen worden en zijn daarom November 2021 gestopt met de pil.

Ik ben toen ongeveer 3x ongesteld geweest, wel 2x te laat en de laatste keer zag het er veelbelovend uit, want toen was ik zo blij dat het de avond voor de dag al kwam!

Helaas na die laatste keer in februari 2022 (7 t/m 10) bleef het uit en ben ik niet meer ongesteld geweest..

Heel frustrerend allemaal natuurlijk..
Ik vond het vooral raar omdat ik het na het stoppen van de pil wel ben geweest..

Nu bijna 5 maanden later ben ik nog steeds niet ongesteld dus betekend het dat ik ook nog geen eiersprong heb om zwanger te kunnen worden..

Ik heb tussendoor al contact opgenomen met de huisarts en het verhaal uitgelegd, maar kreeg het gevoel dat ik totaal niet serieus genomen werd door de assistente, omdat ik het bekende verhaal te horen kreeg "hoelang slikte je al de pil? Oow maar dat hoort erbij hoor kan 6 t/m 12 maanden duren of soms wel langer"

Nu maakt mij dit soms best wel onzeker en weet ik dus niet goed hoe ik dit verder moet aanpakken..

Vandaar deze vlog om zo misschien in contact te komen met mensen die hetzelfde mee maken en tips van elkaar te kunnen krijgen. En het is natuurlijk fijn om het van je af te kunnen schrijven, zodat je ziet dat je niet alleen bent.

Herkennen jullie dit?
 
Het kan echt 6 maanden tot een jaar duren voor je lichaam weer ‘normaal’ is. De troep wat in een pil zit legt je hele hormoonhuishouding plat en dat is niet zo weer terug. Dus inderdaad echt balen, maar met een kinderwens is dat wel iets om rekening mee te houden. Bv eerst een jaar met de pil stoppen en condooms gebruiken en daarna als de zover bent stoppen met condooms. Anders loop je hier tegenaan. Ala het je niet lekker zit dan kun je op gesprek bij een verloskundige. Daar kun je terecht als je een kinderwens hebt en wat houvast wilt of dingen wilt bespreken. Vind ik persoonlijk fijner dan een huisarts
 
https://deverloskundige.nl/zwanger-worden/subtekstpagina/6/kinderwensspreekuur

Dit bedoel ik, wellicht heb je er baat bij!
 
Heb je al een zwangerschapstest gedaan inmiddels? Klinkt heel erg als mijn verhaal bij de 1e en toen was ik ook al 4 maanden onderweg. Eerste 3 maanden onregelmatig maar wel ongesteld. Daarna ineens 3 maanden niet. Bleek al ff onderweg haha. 
 
 
 
Semi-herkenbaar verhaal. Ik werd alleen niet ongesteld na stoppen met de pil. Ik voelde dat iets niet klopte dus skipte dus huisarts en ging meteen naar gynaecoloog. Ik las veel op het internet wat het kon zijn en botste op PCOS, dat er meerdere follikels groeien in je eierstokken waardoor je eitjes niet rijpen en dus ook niet springen. Op de echo was meteen duidelijk dat ik heel veel follikels had dus daar was het dan. Werd gelukkig wel serieus genomen en mocht als ik na een half jaar geen ongesteldheid te hebben wel naar de fertiliteitsarts.
Beetje als een wonder had ik een week voor die afspraak een positieve zwangerschapstest.  (Ondertussen 21weken zwanger).
Ik zou vanuit die ervaring aanraden om op controle te gaan bij de gyn en ook te benoemen dat je wil dat dit verder onderzocht wordt.  Neemt ze je niet serieus ga nog eens bij iemand anders.
Verder geloof ik dat het mij geholpen heeft om wat levensaanpassingen te doen, beter voor mezelf gaan zorgen in die periode vooral qua slaap en stress minderen maar ook qua voeding. Ik zeg niet dat dit het wondermiddel is maar ik geloof wel dat het mijn lichaam ondersteund heeft en denk dat we ook heel wat geluk hebben gehad dat het bij die ene toevallige eisprong raak geweest is. Ook weet ik dat ik nooit nog aan de pil ga dit kan niet goed zijn voor je lichaam.
Hopelijk word je snel serieus genomen in dit verhaal!
 
 
 
Om bij de gynaecoloog terecht te komen heb je (in Nederland) toch echt een verwijzing van de huisarts nodig. Dus die skippen kan helaas niet. Ik lees dat je contact hebt gehad met de huisarts, maar heb je ook de huisarts zelf gesproken of alleen de assistente? Akls je je zorgen maakt, dan zou ik gewoon toch weer een afspraak bij de huisarts maken. Het kan echter wel zo zijn dat het een jaar duurt voordat je lichaam helemaal gereset is van alle hormonen. 
 
Bedankt voor jullie ervaringen.. ik weet dat het lang kan duren, maar het is gewoon vervelend.. vooral als je soms denkt ja nu komt het, maar er gebeurd gewoon niks..
 
[quote quote=10567601]Heb je al een zwangerschapstest gedaan inmiddels? Klinkt heel erg als mijn verhaal bij de 1e en toen was ik ook al 4 maanden onderweg. Eerste 3 maanden onregelmatig maar wel ongesteld. Daarna ineens 3 maanden niet. Bleek al ff onderweg haha.[/quote]
Jaa in de 1e en 2e maand wel, nu niet meer omdat ze best duur zijn en ik echt geen veranderingen merk sluit ik zwanger zijn toch echt uit!
 
Terug
Bovenaan