Gestopt met de pil, maar nu...

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu drie maand geleden gestopt met de pil. Niet omdat ik nu al zwanger wil worden (over een half jaar, na onze trouwerij, wil ik er wel voor gaan), maar alvast om mijn lichaam te laten 'ontpillen'. Voelde me al een tijdje niet lekker, en kreeg sterk het vermoeden dat het door de pil kwam. Nu zijn die klachten wel verminderd (moe, geen zin in sex, opvliegerig), maar zit ik al in het volgende probleem. Ik ben zo heftig ongesteld (wel mooie cyclus), dat ik er ruim een dag ziek van ben. Krampen, buikpijn, misselijk...Dit was 13 jaar geleden ook de reden dat ik aan de pil ben gegaan (doktersadvies), toen was ik de hele week gewoon ziek. Toen kon ik nog wel de pijn wat verzachten door de week voor het ongesteld worden, goed stevig te eten. Maar dat helpt nu niet.

Heeft iemand tips??

Liefs Rixt

Hoi,
Vervelend he die menstruaties die zo heftig zijn!
Als tweede natuurlijk alvast gefeliciteerd met jullie trouwerij.
Voor het verminderen van pijn tijdens menstruatie wordt over het algemeen diclofenac voorgeschreven, hier staat echter in de bijsluiter dat het onvruchtbaarheid (of iets minder heftig) kan veroorzaken. Ook ibuprofen helpt goed.
Daarnaast slik ik nu teunisbloemolie. Gaat pms tegen en maandelijkse ongemakken.........tja., het is misschien het proberen waard, om die paar maandjes te overbruggen??
Succes!!
Groetjes Rimke

Ik gebruikte steeds Femirital. Dit helpt heel goed tegen baarmoederkrampen. Gewoon te koop bij de drogist.

Terug
Bovenaan