Gestopt met de pil na 13 jaar.

Hallo,

Sinds 14 februari 2023 ben ik gestopt met de pil en ik ben vandaag (11maart)voor het eerst weer ongesteld geworden sinds ik gestopt ben met de pil. Dit had ik totaal niet verwacht omdat ik overal op internet lees dat het 6 maanden tot 1 jaar duurt voor je menstruatie weer op gang kan komen.
(10 februari voor het laatst ongesteld met pil gebruik)
Voor dat ik begon met de pil (13 jaar geleden) (ben nu 26 jaar oud) was ik altijd om de 2 weken ongesteld, is er een kans dat dit nu weer gebeurd of blijft dit nu normaal ?
Kan dit nog door de hormonen van de pil komen dat ik nu al weer ongesteld ben of niet ?

Groetjes.
 
Het KAN een jaar duren voordat je weer een regelmatige cyclus hebt na pilgebruik. Dat wil dus natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Bij jou is het dus blijkbaar sneller weer op gang. Wel kan het zijn dat je cyclus de komende maanden onregelmatig is. Maar het zou ook kunnen dat je direct weer een regelmatige cyclus hebt. Of je cyclus van voorheen terug komt is een kwestie van afwachten
 
Ik was ook gewoon direct na de pil weer ongesteld. Ik ben tussen twee anticonceptie periodes in ook een paar jaar om de 2 weken ongesteld geweest. Toen ik weer stopte was het gewoon om de vier weken.
 
Ik kreeg na het stoppen van de anticonceptie helaas mijn "oude heftige" cyclus terug, maar iets minder heftig dan dat ik na jij herinneren en ook iets minder pijnlijk. 
Je kan direct zwanger worden als je stopt met de pil maar het kan ook een tijdje duren voordat je een regelmatige cyclus hebt. 
 
6 maanden tot een jaar? Ik ben twee keer gestopt, maar het duurde echt maar een paar weken. Bij mij was het na bijna 20 jaar aan de pil veel lichter dan vroeger, en na mijn twee zwangerschappen is het ook minder heftig. Maar elk lichaam is natuurlijk ook weer anders. 
 
Bij mij bleef me cyclus hetzelfde ik werd ook meteen weer ongesteld. Had de pil toen 12 jaar geslikt. 7 maanden later was het raak
 
Ik heb 17 jaar aan de pil gezeten en kreeg eigenlijk meteen een regelmatige cyclus toen ik stopte. Toen ik begon met de pil was het nog niet regelmatig.
Iedere vrouw is daarin anders, bij sommigen duurt het 'ontpillen' even en bij anderen komt het snel weer (regelmatig) op gang. En je cyclus kan ook veranderen met de jaren, of je nou wel of geen pil geslikt hebt.
 
 
Terug
Bovenaan