gestopt met de pil niet ongesteld.

<p>Hallo allemaal,  Ik ben begin december gestopt met de pil nu had ik rond de kerstdagen ongesteld moeten worden.  Ik had wel krampen alsof ik ongesteld was, maar helaas verder niks…  Ik weet dat het normaal is dat je niet direct ongesteld kan worden. ik heb ook al ”voor de zekerheid” een zwangerschapstest gedaan, negatief. Verder de vrouwen die ik ken die al een zwangerschap achter de rug hebben, waren direct weer ongesteld. dit maakt mij best wel nerveus.  Nu mijn vraag. Hoe lang duurde het bij jullie dat jullie ongesteld werden?</p>
 
Kan lang duren hoor voordat je normale cyclus weer terug is! Een vriendin van mij heeft er 6 maanden op moeten wachten. Ikzelf was gestopt, geen normale menstruatie gehad maar gelijk zwanger. Kan alle kanten op dus (helaas). 
 
Het is nog heel pril dat je gestopt bent met de pil. Je lichaam kan inderdaad een tijd nodig hebben om te herstellen en zich te herpakken. Het wordt niet niet voor niets ontpillen genoemd. Echt even geduld nog. Ikzelf had een spiraaltje dus mijn cyclus is nooit gestopt. Mijn beste vriendin zat wel aan de pil en bij haar duurde het 3 maanden voor alles op gang kwam.
 
Ik weet dat het heel pril is, maar komt mijn moeder, schoonzus, schoonmoeder, vriendin waren allemaal wel direct weer op regel. dus ja voelde me daardoor nogal onzeker. Niemand kan met me meepraten in mijn directe omgeving. Sterker nog, mijn moeder wist niet eens dat je moest ontpillen. 
Dus die dacht direct al allemaal rare dingen, wat ook niet meehelpt... 
dus vind wel fijn dat mensen hier er wel over kunnen meepraten :)  
 
Ik had na het stoppen meteen een normale menstruatie en nu al 2 weken overtijd.. ik verwacht er niet te veel van omdat ik het veel van andere hoor, dat het soms wel lang duurt voordat het weer een beetje het ritme terug heeft gevonden
 
Bij mij duurde het ook een paar maanden voordat het weer een stabiele cyclus was. Kennis moest zelfs een jaar wachten en een vriendin was zwanger voordat ze ongesteld was geweest. Dus wat al gezegd wordt, het is echt per persoon verschillend. Denk ook afhankelijk van welke pil je had (lichtere of zwaardere variant) hoe lang je die hebt geslikt en hoe je lichaam erop reageert. Dus daar is niet veel over te voorspellen.
 
ik ben in januari 2017 gestopt met de pil.. werd maar niet ongesteld en heb dit tot 6maanden aangekeken! Maar ik bleek dus pcos te hebben, dus als het te lang duurt zou ik toch even naar de dokter gaan.. want ons traject heeft een tijdje geduurd in het ziekenhuis maar nu na 2miskramen eindelijk goed zwanger? dus hou je lichaam goed in de gaten en vertrouw je het niet, even laten checken dan! Kan ook gewoon zijn dat het langer duurt voor je ongesteld word maar dat dacht ik bij mezelf ook, nee dus 
x
 
Hallo,
Toen ik was gestopt met de pil, had ik na 2 weken ligte bloedverlies.. Toen heeft het bij mij 32 dagen geduurt voordat ik echt ongesteld werd. Ik ben nu inmiddels 16 weken zwanger, maar was wel onregelmatig ongesteld. Ik had namelijk een syclus van 32-35 dagen.. 
Wacht het even af, maar wacht inderdaad niet te lang. doe over 1 of 2 weken nog een keer een test. Toen ik zwanger was reageerde de test op woensdag ook niet en op zaterdag waren de 2 streepjes binnen 1 minute heel duidelijk.
Succes!!
 
Terug
Bovenaan