Gestopt met de pil, overtijd en test negatief.

Hallo allemaal.

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Ik ben sinds 10 juni dit jaar gestopt met de pil, natuurlijk ongesteld geworden, ook (op het juiste moment) seks gehad met mijn man. Tot op heden ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, dus ik ben overtijd. Ik heb al wel een paar zwangerschaptesten gedaan maar die kwamen negatief uit, helaas.

Zelf heb ik heel erg veel twijfels of ik misschien zwanger ben, ik ben namelijk de afgelopen tijd ontzettend moe, veel hoofd en buikpijn, vaak last van duizelingen en mijn buik voelt wat opgezet. Ook is mijn temperatuur hoger dan normaal.

Maar nu las ik op het Internet dat je lichaam na het stoppen met de pil eerst moet ontpillen. Heb ik daar dan ook last van, aangezien ik nog steeds niet ongesteld ben geworden, of is de mogelijkheid er ook dat ik gelijk zwanger ben geraakt?.

Ik hoop dat iemand mijn wat kan adviseren.

Ik ben trouwens ook gelijk begonnen met foliumzuur nadat ik ben gestopt met de pil.

Ik hoor graag andere mensen hun ervaringen.



Liefs Floortje.
 
Hoi Floortje Sophie.

Het kan zijn dat je nog bezig bent om je natuurlijke cyclus te vinden. Dat je al een keer ongesteld bent geworden wilt niet zeggen dat je dan na die aantal weken weer ongesteld word, of dat je een regelmatige cyclus hebt.

bij mij kwam het 35 dagen na dat ik gestopt was. Daarna weer 35 dagen, toen 41 dagen. Nu ben ik op dag 44 nog niet ongesteld en test is ook negatief. Ben wel al een week ofzo beetje misselijk, bepaalde dingen ruiken sterker zoals koffie wat ik altijd lekker vind hoef ik nu echt niet!

Als ik jou was zou ik nog een weekje wachten en dan nog een keer testen als je nog niet ongesteld bent geworden.

je kan eventueel advies vragen aan de assistente van de huisarts wat je zou kunnen doen. Denk niet dat de huisarts er iets aan kan/gaat doen.

Succes ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

groetjes
 
Hey floortje,

Bij mij duurde het na de eerste menstruatie 8 weken voordat ik weer ongesteld werd.  Heb meerdere testen gedaan, die waren dus allemaal negatief. En voelde me ook niet helemaal okey dus dacht op een gegeven moment ook dat ik wel zwanger moest zijn, maar toch niet.

Mijn cyclus blijkt gewoon helemaal van de leg en heb net 12 dagen zwarte ongesteldheid gehad. Nu maar weer gewoon afwachten wanneer mijn lijf het toe heeft aan de volgende menstruatie.

Maar wel heel naar die onzekerheid..

Succes!
 
Je kunt direct na het stoppen met de pil zeker zwanger worden.
Je kunt ook zwanger worden door door ziekte je pil uit te spugen met overgeven. Dus als je hem helemaal niet slikt, is die kans er ook.
De kans is echter ook aanwezig dat je lichaam echt moet 'ontpillen' en je dus nog niet zwanger bent, maar gewoon nog geen normale cyclus hebt.

In ieder geval, succes :)
 
Terug
Bovenaan