Gestopt met de pil, wanneer kun je testen?

Eva97

New member
Hee allemaal,

ik ben afgelopen maand gestopt met de pil omdat ik graag zwanger wil worden. Ik heb van velen gehoord dat je cyclus hierna heel afwisselend en nog al lang kan duren, dus daar had ik me al een beetje op voorbereid.
<p style="text-align: left;">Eigenlijk had ik gisteren ongesteld moeten worden als ik mijn cyclus aan zou houden van toen ik nog aan de pil was, maar dat is niet gebeurd. Nu vroeg ik me af hoe jullie dat doen. Testen jullie voor de zekerheid toch iedere week of toch echt na een vast aantal dagen overtijd? Ik zit er namelijk niet op te wachten om iedere week weer nieuwe testen aan te schaffen, maar ik ben aan de andere kant ook heel erg nieuwsgierig! Hoe doen jullie dit?</p>
<p style="text-align: left;">Groetjes!</p>
 
Ik had meteen een regelmatige cyclus (28 dagen) en heb pas een test gehaald toen ik een volle week overtijd was. Dat was 2e cyclus zonder pil en die bleek positief.
 
Je kunt nooit weten hoe lang je eerste cyclus is, mijne was super lang, 44 dagen ofzo. Je kan altijd gewoon een testje doen, en als die negatief is even afwachten. Is wel fijner voor je gevoel denk ik :)
 
Ik vind het erg lastig merk ik. Ik ben al een keer eerder gestopt met de pil voor een paar maandjes en toen bleef mijn gewone cyclus aanhouden. Ik zit er nu bijna een week overheen en ik voel het nog steeds niet aankomen.
Al voordat ik op vakantie ging had ik het gevoel dat ik niet ongesteld zou worden en ik had ook geen tampons of wat dan ook meegenomen. Ik had gelijk ook nog, want ik heb het niet nodig gehad. Ik blijf denk ik nog een tijdje wachten en anders test ik wel gewoon. Ik ben heel nieuwsgierig aan de ene kant, maar ik ben er aan de andere kant niet ontzettend mee bezig. Vind ik wel fijn, anders was ik nu al helemaal gek geworden van de spanning.
De test heb ik al gekocht en op vakantie heb ik ook al wat kleertjes gehaald. Ik kon het niet laten! :)
 
Terug
Bovenaan