Gestopt met de pil

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen zit ik wat rond te kijken op dit forum en ik moet zeggen dat ik er heel veel aan heb.

Ik ben sinds eind augustus met de pil gestopt omdat mijn vriend en ik serieus 'zwanger willen worden'.
Mijn laatste menstruatie was op 17 augustus. Sindsdien ben ik dus helemaal niet meer ongi geweest!
Je hoort en leest wel vaker over onregelmatige cyclussen, maar ik heb nu echt het gevoel dat zo lang niet goed is.

Weet dus nu ook niet wat ik ermee aan moet... Kan iemand me hierover advies geven?

Liefs, anomien

Hoi,
Wat bedoel je met; ik heb het gevoel dat het niet goed is?

Heb je wel al een zwangerschapstest gedaan ? Ik ben benieuwd.
Verder lees je wel vaker iets over onregelmatige cyclussen, maar daar kan ik je verder niets over vertellen.
Veel succes, gr Tanja

Hoi,

Het is misschien niet helemaal wat je wilt horen, maar na het stoppen met de pil kan het soms wel tot een jaar duren voordat je ongesteld wordt...
Weet niet of jullie helemaal 'onveilig' hebben gevreeen? Want dan kun je natuurlijk ook zwanger zijn....

Hoi hoi,ja inderdaad het kan best lang duren voordat je weer een goede cyclus hebt.ik was gelijk van af het begin,ongi ,maar ja nog steeds niet zwanger,en het zwanger worden kan ook een jaar duren.je lichaam moet wennnen dat je niet meer de pil slikt,je cyclus is in de war,en is heel normaal dat het even kan duren voordat je regelmaat hebt,sucses gr manuela

Hoi, hoi,

Ik heb al 3 x een zwangerschapstest gedaan, alle keren negatief.
En ik weet idd wel dat het lang kan duren voordat je weer ongi wordt nadat je met de pil gestopt bent, maar ik had zeker gedacht dat ik het wel een keer was geworden.

Nu ben ik weer zo dat ik me allerlei "rare" dingen in m'n hoofd ga halen en dat moet ik dus eigenlijk zeer zeker niet doen.

We hebben idd ook helemaal 'onveilig' gevreeen. En af en toe denk ik ook echt dat ik me 'zwanger voel', maar dan wijst een test het tegendeel uit...

Ik ben wel blij dat ik hier zo m'n verhaal kwijt kan, heb ik zeer zeker veel steun aan!

Liefs.

Advies geven kan ik je niet. Ik kan alleen vertellen over mijn ervaring.

Ik ben in mei gestopt met de pil en we proberen sinds augustus zwanger te raken. Mijn cyclus is sinds mei enorm onregelmatig geweest; eerst 8 weken, toen 11 (!) weken. En de laatste keer drie weken, al weet ik dat niet zeker, want het bloedverlies was erg weinig (bijna niet de moeite waard voor een verbandje), maar wel een volle week lang.

Ik snap er ook niets meer van... Ik hoop dat iemand je advies komt geven, daar lees ik graag in mee!

Hoi Anoniem,

Je lichaam moet eraan wennen dat je de pil niet meer slikt. Hierdoor kan het voorkomen dat je in het begin helemaal niet ongi wordt. Bij sommigen duurt het soms een half jaar voor de cyclus weer op gang komt. Als je je ongerust maakt, kun je het beste naar je huisarts gaan. Het ligt er een beetje aan wat voor huisarts je hebt of die voorstelt om nog 1 of 2 maanden af te wachten, of dat die meteen actie onderneemt. Maar het is in ieder geval absoluut niet abnormaal dat na het stoppen met de pil je cyclus niet gelijk op gang komt. Je hebt toch een tijd lang hormonen geslikt om de cyclus tegen te houden.
Heb je wel al een zwangerschapstest gedaan? Want het kan natuurlijk ook zo zijn dat je als een van de weinigen meteen zwanger bent!

Groetjes,
Anoniem

Hoi Anoniem,
Ruim 2 maanden geleden dat je voor het laatst ongesteld was, dat duurt wel erg lang.Ik zou dan zelf toch maar even een test halen. Nee heb je en ja kun je krijgen.Spannend hoor!.Veel succes en liefs van Debby

Terug
Bovenaan