gestopt met de pil

A

Anoniem

Guest
Hoi,
ik ben nieuw op dit forum. Ik ben eind april gestopt met de pil. Het duurde toen 8 weken voordat ik voor het eerst op een natuurlijke manier ongesteld werd. De volgende keer duurde het 5,5 weken voordat ik ongesteld werd, die heb ik nu net achter de rug. Ik dacht dat als je menstruatie eenmaal op gang was alles weer bij het oude zou zijn, maar dat is dus niet zo (in mijn geval). Mij was namelijk verteld dat als je ongesteld wordt voor de eerste keer, de hormonen je lichaam uit zijn. Voordat ik aan de pil was had ik een heel regelmatige cyclus van ongeveer 4 weken. Hoe was dat bij andere?? Ben erg benieuwd.
Hoop snel wat te horen van jullie.

Lies

Hoi Lies,
dit is misschien ook wel een beetje mijn geluk.
Voor de pil altijd regelmatig, rond de vier weken ongi.
Toen 8 jaar pil gebruikt, gestopt en binnen drie maanden zwanger van de eerste.
Tussen door niet maar aan de pil begonnen want een tweede was welkom, al wilden we wel even wachten.Nette cyclus ook weer vier weken.
Eenmaal toen we gingen voor de tweede weer binnen drie maanden raak..
Daarna weer aan de pil gegaan.
Nu in april gestopt, en in mei gegaan voor een derde.
Weer meteen na het stoppen gewoon 28 dg cyclus. De laatste keer echter 25 dg, en heel heavy ongi die twee keer zo lang duurde..
Nu was dat dus de laatste keer meteen, want ik testte vorige week positief.
Ik denk dat zo'n cyclus wel meehelpt..
Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr R

Hoi,

gefeliciteerd! Jij hebt het wel getroffen, elke keer redelijk snel raak.
Nou,ik maak me nog niet echt zorgen hoor, ben pas net bezig. Maar vroeg me wel af hoe dat bij andere zit.Bedanktvoor je reactie.

Lies

Ha Lies,

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor: het kan wel tot een jaar na het stoppen met de pil duren voordat je cyclus weer helemaal terug is zoals je bent gewend. Al duurt het alleen in uitzonderlijke gevallen zo lang.... De tekenen bij jou wijzen er op dat bij jou niet zo zal zijn...

Enne... vrouwen met een regelmatige cyclus voordat ze aan de pil gingen,krijgen die in de regel gewoon weer terug...

succes
Chrizzzy

hoi Lies,
mijn menstruatie is alles behalve ideaal, nadat ik met de pil gestopt was ben ik 8 maanden niet ongesteld geweest.
dit is toen opgewekt met behulp van medicijnen.
nu heb ik nog steeds geen regelmatige menstruatie maar dat had ik voor de pil ook al niet.
maar nu ik hoop zwanger te worden is dat wel heeeeel vervelend.

veel succes!
groetjes mikie.

Hoi Lies,

Allereerst welkom hier!!

Gelukkig was ik al anderhalf jaar voor mijn kinderwens gestopt met de pil, en dat is maar goed ook want mijn cylcus  duurde het eerste half jaar 6 weken. Maar wel regelmatig, dat wel. Nog een jaar later was ie eindelijk netjes 28 dagen (daar tussen in was het een week of 5)

Niet dat het iets heeft uitgemaakt hoor! Ik ben nu in ronde 7 en nog niet zwanger (voor zover ik weet, maandag nod).

Groetjes,

Tammy

Hallo allemaal,

leuk dat er zoveel reacties zijn.
Vind hetergleuk om de ervaringen van andere te horen.

Lies

Terug
Bovenaan