gestopt met de pil

<p>Goedemorgen allemaal. </p><p>ik ben nu 5 en halve week gestopt met de pil. Ik ben ook nog niet ongesteld geweest. ik merk dat ik me toch zorgen maak ofzo omdat ik niet ongesteld word, maar de testen die ik heb gedaan zijn negatief. </p><p>nu heb ik wel gelezen dat het een tijd kan duren voor je ongesteld word en ik weet ook wel dat zwanger worden lang kan duren. maar ik ben er wel heel veel mee bezig. </p><p>ook merk ik dat ik sinds ik met de pil ben gestopt last heb van lichamelijke klachten. ik ben erg moe, maar dit kan ook komen van de verhuizing (ik ben gestopt met de pil midden in de verhuizing) maar ik heb ook hele dagen last van krampen in mijn buik alsof ik ongesteld moet worden. </p><p>oh en hebben jullie nog tips, ik ben bijvoorbeeld wel al gestart met het slikken van foliumzuur. </p>

Ontpillen. Ik had er bij de 1e ook heel erg last van omdat ik ook al 15 jaar heb geslikt. Herkende me eigen lichaam niet meer. Heb zelfs gedacht of een kind dat wel waard was om je zo rot te voelen. Maar er lopen er inmiddels 2 rond. En bij mij duurde de 1e 8 maanden voordat ik zwanger was en in die tijd ook ma 2 x ongesteld geweest. Bij sommige gaat het heel makkelijk en bij andere klopt er helemaal niks meer van

Hey,

Poeh, een verhuizing is een big life event, ik zou het vooral erg raar vinden als je er niet moe van raakt.
Best herkenbaar dat je lijf raar doet na het stoppen met de pil. Ik merkte zelf juist positieve veranderingen zoals amper nog vreetbuien en meer zin in seks. Wel rommelt je lijf veel meer aan, meer pijn in mijn borsten en last van mijn lijf idd.
Ik heb zelf gewoon rustig mijn lijf laten doen wat het doet. Ik moest wel even schrikken toen ik de derde keer niet meer ongesteld werd maar ook niet zwanger bleek! Mijn lijf deed niet wat het hoorde,ging het precies een maand later overigens weer doen, alsof ie een maandje vakantie had genomen. Ook meteen daarna zwanger dus ook als het raar doet zegt het niks.
Wel ben ik aardig slordig geweest qua foliumzuur in die tijd, de ene week slikte ik het wel, de andere niet. Pas toen ik zwanger bleek dit echt opgepakt dus voor mijn lijf leek dat ook niet veel uit te maken.
Ik gebruikte overigens een app om mijn cyclus in kaart te brengen. Niet zozeer om te weten wanneer de ovulatie ongeveer zou zijn maar meer om het menstruatie patroon in kaart te krijgen. Dat vond ikzelf erg prettig.

Hey, 
Ik ben nu 3maanden gestopt met de pil. De eerste twee rondes ben ik gewoon ongesteld geworden. Nu wacht ik op de 3de ronde (al 12dagen overtijd) al een test gedaan maar die is negatief. Dus ik herken je verhaal en gevoel. Het maakt je onzeker. Maar idd ook gelezen dat het soms lang kan duren voordat je normale cyclus opgang komt. 

Je hoeft niet persé ongesteld te worden of een regelmatige cyclus te hebben om zwanger te worden. Ik stopte met de pil, slikte hem al jaren door, 2 weken later had een een positieve zwangerschapstest in handen. Nooit ongesteld geweest. Het kan snel gaan!

Terug
Bovenaan