Gestopt met de pil

<p>Hi iedereen, ik ben afgelopen woensdag gestopt met de pil. De pil moet je in principe minimaal 3 weken doorslikken voor je een stopweek inlast voor een betrouwbare anticonceptie. Dan ben je pas weer vruchtbaar nadat je na een week niet opnieuw weer gaat slikken. Nu heb ik slechts 2 weken de pil door geslikt. Betekent dat dan dat je gelijk vruchtbaar bent? En krijg ik dan geen onttrekkingsbloeding? Of is de ovulatie dan tijdens deze onttrekkingsbloeding vanwege het stoppen met de pil?</p>
 
Je krijgt in principe altijd een ‘eerste’ ontrekkingsbloeding nadat je stopt met de pil.
Hierna kun je al diréct vruchtbaar zijn, bij de meeste vrouwen duurt het wat langer.

Ik zelf slikte de pil bijna altijd door en werd maar 3x/4x per jaar ongesteld of zo. Toen ik stopte met de pil kreeg ik na een paar dagen een ontrekkingsbloeding en 27 dagen daarna had ik direct een normale ongesteldheid. Ik ben een geluksvogel die in één keer zwanger is geraakt, maar dat is niet vanzelfsprekend :- ).

Ga er vanuit dat je cyclus even nodig heeft om ‘te herstellen’ dan kan het alleen maar meevallen ;- ).
 
[quote quote=10477332]Je krijgt in principe altijd een ‘eerste’ ontrekkingsbloeding nadat je stopt met de pil. Hierna kun je al diréct vruchtbaar zijn, bij de meeste vrouwen duurt het wat langer. Ik zelf slikte de pil bijna altijd door en werd maar 3x/4x per jaar ongesteld of zo. Toen ik stopte met de pil kreeg ik na een paar dagen een ontrekkingsbloeding en 27 dagen daarna had ik direct een normale ongesteldheid. Ik ben een geluksvogel die in één keer zwanger is geraakt, maar dat is niet vanzelfsprekend :- ). Ga er vanuit dat je cyclus even nodig heeft om ‘te herstellen’ dan kan het alleen maar meevallen ;- ).[/quote]
Ja, ik slikte ook altijd door. Toevallig 1x niet omdat de strip op was en ik de pil niet meer in huis had haha. Toen heb ik een keer stopweek gehad. Daarna dus 2 weken geslikt en toen weer gestopt. Maar dat is toch ook anders dan wanneer je altijd doorslikt want dan slik je dus >3 weken. Ze zeggen altijd dat je minimaal 3 weken moet slikken want bij minder is de pil niet betrouwbaar op anticonceptie. Daarom vraag ik me af of ik dan gelijk vruchtbaar ben.
 
Terug
Bovenaan