Gestopt met de pil

<p>Hallo,</p><p>Ik ben vanaf 30 oktober gestopt met de pil en 2 november begon mijn ontrekkingsbloeding tot en met 6 november. Ben gelijk daarna begonnen met ovulatie testen en ik had 16 november een positieve test. Nu heb ik sindsdien bijna dagelijks last van licht bloedverlies (roze afscheiding na het afvegen. ) kan dit zijn door hormonen?  Ik moet eigenlijk morgen ongesteld worden maar nu heb ik sinds afgelopen zaterdag wat meer bloedverlies maar echt nog te licht voor een menstruatie. Vanaf wanneer mag ik mijn nieuwe cyclus tellen?</p>
 
Klinkt inderdaad als hormonaal. Ik heb ook lange tijd gehad dat ik altijd vlak na mijn ovulatie tot aan mijn menstruatir bloed verloor (soms best veel), totdat ik dan écht menstrueerde. Dit had een hormonale oorzaak, andere situatie dan bij jou, maar dus wel hormonaal. Waarschijnlijk gaat het bij jou vanzelf over, aangezien je net gestopt bent met de pil en je lichaam weer in balans moet komen. Als het erger wordt of na een paar maanden niet stopt, kan je een bezoekje aan de huisarts maken. Succes en hopelijk is het snel raak! 
 
O ja, je nieuwe cyclus start op de eerste dag van je 'echte' menstruatie. Dus het bloedverlies wat je nu hebt, telt niet mee. Je gaat waarschijnlijk het verschil wel goed herkennen. 
 
Hoi mama van Yara,
Bedankt voor je reactie ? mijn menstruatie is toevallig net echt begonnen haha dus als het goed is moet ik dan beginnen met tellen van mijn nieuwe cyclus vanaf morgen?  Dan heb ik nu mijn 1e cyclus van 28 dagen gehad. 
Wij hebben zelf nog geen kinderen dus ik vind dit wel echt heel erg spannend allemaal?
 
 
Terug
Bovenaan