Gestopt met de pil

Hi meiden,

16maart 2022 heb ik de keuze gemaakt om te stoppen met de pil. De eerste 2 maanden beviel me goed, mijn libido schoot om hoog en was een heel ander mens.

Ik besloot in juni weer met de pil te beginnen, maar ik merkte snel dat ik daar toch mee wou stoppen. Dus heb ik de maand afgemaakt en daarna volledig gestopt.

Alleen hoe ik me de eerste keer voelde, blij en mijn libido die hoog was. Was het de 2de keer totaal anders mijn libido ging juist nog meer naar beneden en voelde me niet zoals de eerste keer.

Nu ben ik vanaf juli 8maanden verder en merk ik nogsteeds niet verschil van m'n libido of hoe ik me voel. Zou dat liggen aan dat ik er 2x mee begonnen ben en gestopt of? Iemand hier misschien ook ervaring mee?

Ook ben ik in juli dus weer gestopt en was m'n cyclus vier keer daarna gewoon tussen de 28/30 dagen.
December tot aan maart is mijn cyclus veel langer, 35/46/42 en vind dat toch een beetje spannend.

Iemand hier ook ervaring mee? Ik ben 23 en heb natuurlijk een kinderwens ik zit in een goede relatie van 5jaar dus mocht het gebeuren is het echt een pracht geschenk.
 
Beste,
Tussen mijn zwangerschappen kn heb ik ook de pil geslikt, en ik merk elke keer dat mijn libido omhoog gaat als ik stop. Er zit dan wel elke keer 1.5-2 jaar tussen. En misschien is het ook omdat ik dan niet bang ben om zwanger te worden, maar daar juist zin in heb. Ik heb van vriendinnen ook gehoord dat ze een beter humeur hebben zonder de pil. Maar ik ken niemand die zo snel na elkaar begonnen en gestopt is. Is je libido in die ene maand dan ook meteen weer gedaald, of was die nog hoog en misschien normaliseert het zichzf nu een beetje? Het is wel lastig als je zulke onregelmatige cycli hebt. Als je een zwangerschap op z'n beloop wilt laten, zou ik er geen punt van maken. Wil je toch nog niet zwanger worden, dan hoor ik van vriendinnen met erge stmmingswisselingen door de pil, dat een spiraal beter bevalt (zelf geen ervaring mee). En wil je wel echt zwanger worden, dan khn je het een half jaartje aankijken, of eventueel nu al aan ovulatietesten beginnen. Wat betreft de stemmingswisselingen, weet ik niet zo goed wat je eraan kunt doen. Sterkte!
 
Toen ik voor hét eerst gestopt was met de pil schoot m'n libido omhoog. 
Toen ik weer een maandje was begonnen en daarna stopte met de pil lijkt het wel alsof m'n libido enorm gedaald is en het komt ook niet echt meer terug.. Ik heb geen idee waar dat aan ligt? 
Bedankt voor je reactie! 
 
Terug
Bovenaan