Gestopt met de pil

Hoi allemaal,

Ik ben recentelijk gestopt met de pil (na 11/12 jaar deze geslikt te hebben) omdat we graag een kindje zouden willen.

Ik heb 20 augustus mijn laatste pil ingenomen. Hierna heb ik op 25 augustus mijn onttrekkingsbloeding gehad en deze is op 30 augustus gestopt. Hierna ben ik niet meer ongesteld geworden. Wel heb ik de laatste 2 weken last van buikkrampen (lichte ongesteldheidskrampen) en gevoelige borsten (wat ik normaal nooit had).

Nu weet ik dat het even kan duren voordat je cyclus weer op gang komt en dat er aan het ‘ontpillen’ veel verschillende klachten kunnen zitten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het stoppen met de pil en die willen vertellen hoe dat bij hun is gegaan en wanneer jullie ongesteld zijn geworden? En hebben jullie tussendoor testen gedaan voor de zekerheid?
 
Ik werd vijf weken na de onttrekkingsbloeding ongesteld. Redelijk vlot vind ik zelf. Ik ben echt niet in de weer gegaan met testen. Dat vind ik niet nodig. De eerste maanden hield ik alleen maar bij wanneer ik ongesteld werd, meer niet.
 
Ik kwam meteen weer in een normaal ritme. Zolang je je cyclus niet kent, kan je 19 dagen na het onbeschermde klussen testen.
 
Hoi allemaal,

Ik ben recentelijk gestopt met de pil (na 11/12 jaar deze geslikt te hebben) omdat we graag een kindje zouden willen.

Ik heb 20 augustus mijn laatste pil ingenomen. Hierna heb ik op 25 augustus mijn onttrekkingsbloeding gehad en deze is op 30 augustus gestopt. Hierna ben ik niet meer ongesteld geworden. Wel heb ik de laatste 2 weken last van buikkrampen (lichte ongesteldheidskrampen) en gevoelige borsten (wat ik normaal nooit had).

Nu weet ik dat het even kan duren voordat je cyclus weer op gang komt en dat er aan het ‘ontpillen’ veel verschillende klachten kunnen zitten.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het stoppen met de pil en die willen vertellen hoe dat bij hun is gegaan en wanneer jullie ongesteld zijn geworden? En hebben jullie tussendoor testen gedaan voor de zekerheid?
Ik werd meteen na 28 dagen weer ongesteld en dat is ook zo gebleven gelijk regelmatig dus had 13 jaar de pil geslikt. Maar het is echt zo wisselend wat ik lees bij sommige duurt het echt wel wat langer voordat het weer regelmatig is. Hopelijk komt het snel!!
 
Ik werd meteen na 28 dagen weer ongesteld en dat is ook zo gebleven gelijk regelmatig dus had 13 jaar de pil geslikt. Maar het is echt zo wisselend wat ik lees bij sommige duurt het echt wel wat langer voordat het weer regelmatig is. Hopelijk komt het snel!!
Bedankt voor je reactie! Vanaf welke dag heb je de 28 dagen gerekend? Vanaf begin onttrekkingsbloeding of einde daarvan?
 
Bij mij heeft het bijna 2 jaar geduurd voordat ik weer een normale cyclus had na het stoppen met de pil op mijn 22e.

Ik stopte omdat ik steeds meer last van doorbraabloedingen kreeg en mijn lichaam even de kans wilde geven om te herstellen. Dat het bijna een jaar volledig wegbleef en vervolgens nog een jaar maar 1-2 dagen drupjes zou zijn had ik nooit gedacht en heeft me doen besluiten om nooit meer hormonale anticonceptie te gebruiken. Had toen geen actieve kinderwens maar ben toch blij dat ik die keuze toen heb gemaakt. Inmiddels is alles redelijk hersteld en heb ik nov 2020 een gezonde dochter gekregen.

Inmiddels bezig voor een tweede en mijn cyclus heeft toch weer wat eigenaardigheden.

Mijn advies is dus ook aan iedereen die ooit kinderen wil: stop op tijd want het kan ook net zo goed best even duren. Al was het bij mij wel extreem.
 
Terug
Bovenaan