gestopt met de prikpil.... nu pil en dan eindelijk ongi....nu wanger worden????

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden

Ik heb heel even een vraagje aan jullie.
Ik ben in augustus 08 gestopt met de prikpil. Omdat ik maar niet ongi werd heeft de huisarts me de pil voorgeschreven. Nu ben ik dus vandaag in mijn stopweek wel ongi geworden. Weet iemand of ik dan ook weer vruchtbaar ben of dat het alleen een bloeding is...

PPfffff wat een geodoe allemaal zeg. Vervelend als je niet weet wat je lijf met je doet. Hopelijk kan iemand me hier wat info / tips geven.

Alvvast bedankt he

Leifs

Hoi Gridje,
Volgens mij is de bloeding in je stopweek geen 'echte' menstruatie. Ik ben jaren aan de pil geweest en altijd in de stopweek netjes ongesteld, maar nu ik ben gestopt, gebeurt er niets... Maar misschien is het bij jou wel een goed teken dat het 'systeem' nog goed werkt.
Ik zal duimen voor je!

hoi gridje,

Ik heb zelf een flink aantal jaren de prikpil gebruikt en ben in januari 2007 gestopt, ook mijn ha schreef mij toen de gewone pil voor om de boel weer op gang te brengen, dit mocht helaas niet veel baten en ik ben toen maar weer gestopt met die pil.
In januari 2008 had ik mijn eerste "natuurlijke" bloeding, waarna ik weer ben begonnen met de gewone pil, aangezien ik toen echt niet zwanger kon worden ivm werk (of het gebrek eraan).
Ik had op 14 juli 2008 een nieuwe strip moeten beginnen en in de maanden ervoor vanaf dat ik de pil weer slikte had ik elke maand een bloeding. Ik ben dus niet begonnen aan die nieuwe strip, ik heb toen een cyclus van 28 en twee van 38 dagen gehad, inmiddels ben ik 21w4d zwanger!
Het kan dus even duren, maar als je nu een bloeding hebt in je stopweek, zou ik nog even trouw doorgaan met slikken, aangezien de hormonen in de gewone pil, de hormonen van de prikpil uit je lichaam doen verdwijnen en je hierdoor weer een natuurlijke cyclus kunt krijgen als je ermee stopt!
Als je bloeding begint voor je met een nieuwe strip moet beginnen, kan je altijd na de volgende strip besluiten te stoppen!
Ik wens je in ieder geval veel succes, mocht het nou niet lukken, kan je bij je ha een pil krijgen die de eisprong opwekt, dat zou bij mij de volgende stap geweest zijn, als mijn cyclus nu ook weer niet op gang zou komen met de gewone pil!
groetjes
Sas

hoi meiden,

Bedankt vor jullie reactie. Ik was ook zeker van plan nog een maandje of 2 a 3 de pil te slikken. Omdat ik dan voor mijn gevoel alles wat beter op het rechte pad het in mijn lijf. Maar ook komt dat beter uit in de prive sfeer. Dan zit namelijk onze dochter op de peuterspeelzaal en kan ik ook wat meer bezig zijn met de nieuwe baby die vanaf volgend jaar meer dan welkom is in ons gezinnetje.

Liefs gridje

Zoals ik al eerder zei: Ik hoop dat het allemaal helemaal goed gaat! En dat je natuurlijk na het stoppen met de pil net zo snel of zelfs sneller zwanger mag zijn dan ik!!!

groetjes
Sas

Hoi Dames,
In juli 2011 gestopt met de prikpil na 5 a 6 jaar... ik kan me niet meer herinneren waarom.. maar ik besloot in februari en maart 2012 de gewone pil te slikken.
In mei 2012 was ik in verwachting van mijn dochter!!

In 2015 weer gestopt met de prikpil ( gebruikt van april 2013 tm mei 2015)
1.5 jaar gepoogt om zwanger te raken en door de vele klachten en telleurstellingen gestopt met proberen.
Nu sinds 7 weken van de prikpil af... veel klachten en natuurlijk geen menstruatie (zou ook wel snel zijn!)
Ik heb besloten om terug aan de gewone pil te gaan en te kijken hoe dit uitpakt. Vooral om de klachten pms tegen te gaan.. maar ook om mijn cyclus weer op gang te brengen.
Hopelijk pakt dit net zo goed uit als in 2012!!!!!
Ik hou jullie op de hoogte.
Gr Jen

Terug
Bovenaan