Gestopt met doorslapen

Sinds mijn zoontje van 8 maanden  een  tijd  in de lappenmand  is geweest (verkoudheid, tandjes, daarna dubbele oorontsteking) slaapt hij niet meer door.

Ik had hem getraind om door te slapen en sinds ik bijvoeding geef (6mnd) ging dat ook goed. Maar toen hij steeds niet lekker was at hij vaak en minder per voeding (at vaak om de 3 uur) en wilde dus weer 's nachts eten.

Nu is hij weer helemaal beter maar het doorslapen wil niet lukken. Hij eet om 22.30 de laatste BV (ik geef nog 100% bortsvoeding)  en dan komt hij weer om 03.00 of 0400. Hij wil zijn speen niet meer sinds hij ziek is en dus heb ik niks om hem mee te troosten. Zijn kunffel helpt niet. Ik laat hem altijd in bed, aai hem of geef hem wat water in een flesje maar niks helpt!

Ik was dus deze week aan het proberen hem gewoon te laten huilen, en dat werkt in principe wel, want hij valt op een gegeven moment in slaap. Maar hij komt dan vaak toch weer om 05.00.

Vannacht zijn de buren op de muur gaan bonken dus laten huilen kan ook niet meer!! Ik snap het wel want hij heeft toen hij ziek was zoveel gekrijst 's nachts dat ze het waarschijnlijk zat zijn.....

Een deel van het probleem is volgens mij dat hij nog bij ons op de kamer slaapt. Wij hebben maar 1 slaapkamer dus ik kan daar niks aan veranderen. Echt balen!
 
Hoi,

Weet je zeker dat de (dubbele) oorontsteking echt over is bij je kindje?
Het feit dat je zegt dat hij zijn speentje niet meer wil kan daar op duiden, omdat ze door het zuigen op de speen druk op de oren krijgen/ontwikkelen en dat kan dus pijnlijk zijn.
Verder geef je volledige bv (super hoor!!!) en ik denk dat je kindje het na zijn ziek zijn weer een beetje aan het regelen is en aan het aansterken is.

Ik persoonlijk zou hem niet laten huilen maar gewoon aanbieden wanneer je kindje erom vraagt.
Ik denk namelijk dat wanneer je kindje weer is aangesterkt het doorslapen wel weer oppakt.
Maarja dan nog bv is een op vraag en aanbod.............
Maar als ik jou was zou ik ook nog naar de oortjes laten kijken, of nog een keer als je het al gedaan had.
Ze kunnen niet zeggen dat het daar zeer doet dus ja.........
Veel sucses

Groetjes louise mama v Floortje
 
Zou je kindje niet gewoon nog wat moeten bijtanken?
Als ze flink ziek zijn geweest hebben ze vaak een tijdje meer honger, meer mamahonger en hebben ze echt even nodig om weer in normale doen te komen. Je hoort dan vaak dat ze even een stapje 'terug' lijken te doen, ook in hun ontwikkeling. Twee of drie weken 'herstel' is echt geen uitzondering, hoor. Ook flessenkindjes hebben dit.

En heeft je kleintje tijdens het ziek zijn (duidelijk) minder gedronken? Dan kan het natuurlijk ook zo zijn dat je productie niet meer op peil is en je nu tegen regeldagen aankijkt...

Hoe dan ook, ik persoonlijk zou gewoon voeden, er aan toe geven, en dan na een weekje of  3 (als het dan nog aanhoudt) nog eens met een speentje proberen, misschien pakt hij 'm dan wel weer?

(oortjes nog een keer nakijken is idd ook geen slecht idee)

Veel succes ermee
 
Oh ja, wat ik ook nog wilde zeggen, tussen de 8-11 maanden zit vaak een fase waarin de meeste kindjes 'moeilijk' zijn, met slecht eten, slecht slapen, niet meer doorslapen, meer huilen/jengelen... Heeft met hun ontwikkeling te maken.
Mijn oudste  had het  tussen 8,5-10,5 maanden 'moeilijk', at en sliep heel slecht en sommige nachten moest ik er wel 10-15 (!) keer uit om hem te troosten. Maar plotseling was het ook weer over en kon hij allemaal nieuwe dingen.

Misschien dat dit ook meespeelt?
 
Je geeft borstvoeding dus de oplossing is supermakkelijk:

gewoon aanleggen!!!

Je kind is niet tevreden met een speen, dus wil gewoon drinken. Het is helemaal niet raa als ze na een periode van langer slapen opeens weer tijdelijk 's nachts willen drinken hoor. En laten huilen moet je bij zo'n kleintje die net ziek geweest is natuurlijk nooit doen!!!
 
Hoi,

Wij hebben ook periodes van doorslapen en 's nachts weer wakker worden gehad tot zo'n 1,5 jaar. Wat ik dan deed en nog steeds doe is gewoon aanleggen en na 5 minuten konden we allebei weer verder slapen.
Het zijn vaak periodes van ziek zijn (geweest) en doorkomende tandjes etc.
Sterkte ermee.
 
Hij is nu 2.5 week beter (oortjes ook helemaal goed volgens ha)  en is duidelijk allerlei dingen aan het inhalen: vast voedsel eten, extra melk drinken,  groeien, motorisch ontwikkelen, brabbelen. Dus ik denk dat ik inderdaad gewoon een beetje geduld moet hebben. Wel bemoedigend om te lezen dat het waarschijnlijk weer een fase is die vanzelf weer over gaat. Hij is sinds begin april aan het kwakkelen geweest (verkouden, tanden en daarna dus die oorontsteking) en ik heb het gevoel dat ik al zo lang geen behoorlijke nacht meer heb gehad. Dus dan wordt je een beetje ongeduldig als je begriijpt wat ik bedoel. Maar het is ook superfijn om te zien dat hij zo druk is met ontwikkelen, hij maakt echt weer een enorme sprong. Hij tijgert sinds kort en dat kost natuurlijk ook energie, dus er moet flink gebunkerd worden!

Bedankt voor jullie reacties!
 
Terug
Bovenaan