gestopt met leven

Met tranen in mijn ogen schrijf ik dit berichtje. Vandaag waren we bij een echoburo in de hoop dat ons kleintje beter te zien zou zijn dan vorige week. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik vandaag 9 weken + 2 dagen zwanger. Het vruchtzakje gaf dit ook aan, maar het kindje zelf niet. Ons kleintje heeft de lengte van een kindje van 5 weken. Het is dus bijna zeker dat ons kleintje al een paar weken geleden overleden is. Of ik ben 4 weken minder ver zwanger, maar dat lijkt mij onmogelijk. Wij zijn 9 maanden bezig geweest met zwanger worden en daarvan heb ik 3 maanden getemperatuurd. Ik weet dus vrij precies wanneer de bevruchting was en deze lengte wijst het vruchtzakje dus ook aan.

We hebben geprobeerd of we in het ziekenhuis terecht konden vandaag voor een inwendige echo zodat we 100% duidelijkheid kunnen krijgen. Helaas, dit lukt niet want het heeft geen spoed ! We moeten dus wachten tot maandag en dan via onze eigen huisarts een verwijziging krijgen. Maandag wil ik daar terecht kunnen. Dan zou ik ook gelijk gecuretteerd kunnen worden, want ik vind dit een heel eng idee.

Het is nog niet helemaal zeker, maar we gaan ervan uit dat het fout gegaan is. We zijn heel erg verdrietig en even niet van deze wereld. Dit kleintje was zo ontzettend gewenst.

Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben ?

Liefs,
Luna

Hoi Luna,
Meid, wat ontzettend naar voor je. Krijg er kippenvel van. Ik heb zelf ook helaas een miskraam gehad, dus weet ongeveer hoe je je voelt. Het lijkt wel of alle grond onder je voeten vandaan geslagen wordt. Ook naar dat het nog een beetje onzeker is, maar ik denk inderdaad gezien de lengte van het vruchtzakje dat het niet goed is.
Meissie, ik leef met je mee en zal aan je denken maandag.
Veel liefs,
Elisa

Mijn topic staat hieronder. Ik heb 2 miskramen gehad in 4 maanden tijd. Beide zwangerschappen zijn met 5 weken gestopt en met 7 weken miskraam/ curretage.
Ik weet dus wat je nu voelt.
Ik lees in je bericht adt je niet echt goed begeleid wordt met je ( vermoedelijke) mk. Dat had ik ook met mijn eerste mk, met mijn tweede ben ik goed opgevangen door de gynaecoloog.
Mocht het zover komen; de curretage is mij ontzettend meegevallen.
Dikke kus meid

Hoi Luna,
Ik heb 23 november een miskraam gehad. Die roze wolk wordt wel heel hard onder je weggeslagen he?! Jammer genoeg bleek de miskraam bij mij niet volledig te zijn en kreeg ik (na enig aandringen) drie weken later een echo in het ziekenhuis. Ik ben toen 3 dagen later gecuretteerd, waar ik erg tegenop zag. Het is me erg meegevallen en ik voelde me daarna ineens stukken beter. Dit was op 18 december. Het was alsof er echt een punt achter kon worden gezet. Ik wens je heel veel sterkte!

Ik heb ook twee miskramen gehad waarvan één met 10,5 week. Toen zagen we ook op de echo dat het waarschijnlijk al veel eerder fout was gegaan omdat het te klein was voor de termijn. Ik heb afgewacht tot de miskraam spontaan zou beginnen en achteraf ben ik daar wel blij om. Op de een of andere manier vond ik het goed om te zien dat het echt voorbij was, wat je met een curretage (denk ik) niet hebt.
Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger wordt. Voor mijn miskraam had het 6 maanden geduurd om zwanger te worden maar daarna was ik meteen weer zwanger dus het hoeft niet weer zo lang te duren...

Hoi Luna,
Ik zit op het forum voor zwanger worden. Helaas heb ik 4 jaar geleden hetzelfde meegemaakt, dit was echter in mijn vorige relatie. Het duurde toen voor mij 1,5 jaar voordat ik voor de eerste keer zwanger raakte. Eindelijk een positieve test, maar hier mocht ik maar 5 dagen van genieten want toen eindigde het in een spontane miskraam. Ik probeerde mezelf moed in te praten en we gingen het weer proberen. Tot mijn grote verbazing was ik 2 maanden later weer zwanger. Ik was echt superblij! Ik bleef gelijk onder controle bij de gynacoloog ivm. de eerste miskraam. Ik heb toen 2 goede echo,s waaruit duidelijk werd dat ik zwanger was van een tweeling. Echter een vrucht was helaas al overleden, maar de andere vrucht was goed. Ik heb het hartje zien kloppen op de echo. De andere vrucht lieten ze ziten omdat de gynacoloog mij vertelde dat dit op een natuurlijke manier opgelost zou worden. Toen ik 10 weken zwanger was ging ik weer voor een echo. Helaas klopte het harje niet meer. Mijn kindje was helaas na de vorige echo overleden. Mijn wereld stortte op dat moment in. Allebei mijn kindjes waren overleden. Ik heb gekozen voor een curretage omdat ik het psychisch niet aankon om het op de natuurlijke manier te laten komen. Kort daarna is mijn relatie beeindigd. Ik heb een heel zwaar jaar gehad. Dus meid, ik weet heel goed hoe dat jij je voelt op dit moment. Het is keihard en heel erg moeilijk. Dit blijf je altijd bij je dragen. Het heeft bij mij nu wel een plekje gekregen. Ik ben nu weer heel gelukkig met mijn nieuwe partner, en ben verleden jaar juli getrouwd. Ik ben sinds juli vorig jaar gestopt met de pil. Ik hoop dat mijn wens ooit in vervulling zal gaan, maar de angst zal nooit meer weggaan bij mij.
Meid, ik wens je ontzettend veel sterkte in deze moeilijke tijd, en je kan altijd bij me terecht als je wilt praten. Ik denk aan je!]
Veel liefs van Lena xxx

ik kan mij perfect inleven in hou je je nu voelt. ik heb in 2002 een miskraam gehad met 16 weken. ik kom uit belgië en hier gaat het allemaal heel anders. wij hebben ons kindje met 12 weken levend gezien op de echo, met alles erop en eraan. op 16 weken heb ik een kleine vaginale bloeding gehad die niks met de miskraam te maken had en zijn we midden in de nacht naar spoed gegaan, daar hebben ze meteen een arts gebeld en moest ik liggen gaan. de gyneacoloog heeft mij onderzocht, eerst zonder echo en zei dat alles waarschijnlijk goed was. ze heeft voor alle veiligheid een echo laten doen (ook 's nachts) en daarop was duidelijk ons kinde te zien maar er was geen hartsslag meer. ik heb de dag erna een curretage gehad omdat je heel erg kan bloeden in dat stadium.
het is misschien niet helemaal gepast, maar het kan je een hart onder de riem steken, ik heb inmiddels een gezond zoontje, na veel hormonen en ziekenhuisopnames.
ik wens jullie allemaal veel sterkte...
veel liefs tinne

Terug
Bovenaan