gestopt met nachtdiensten

Vorige week heb ik besloten om per direct te stoppen met de nachtdiensten. Ik had er vorige week nog twee en voelde me helemaal niet lekker. Maar in plaats van blij te zijn dat ik nog zolang de nachtdiensten heb gedaan, terwijl je daar als zwangere gewoon vrijstelling voor hebt, werd er door sommigen een beetje apart gereageerd. Nu is het zo dat ik volgende week nog drie nachtdiensten zou hebben, en voor het derde (!!!) jaar achtereen oud en nieuw nacht zou moeten werken, terwijl het normaal eerlijk verdeeld word. Sommigen denken dus daadwerkelijk dat ik ben gestopt met de nachtdiensten zodat ik met oud en nieuw niet hoef te werken. Beetje sneu vind ik dat.
Maar goed, natuurlijk wel lekker dat ik nu gewoon thuis ben met oud en nieuw, hihi.

Leuk he, van je collega's moet je het hebben...
Nou, het is ee nzeer goede beslissing van je! Herinner je je collega's nog even aan je komend xwangerschapsverlof van 4 maanden? Zullen ze leuk vinden... XD

Inderdaad lekker laten kletsen. Ze moeten wat te roddelen/klagen/mauwen hebben en nu ben jij de klos.
Niets van aantrekken en lekker je ding doen.
Net alsof jij het zo leuk vind om eerder te moeten stoppen omdat het niet meer vol te houden is.

Laat je niet gek maken!

Fijn hoor, zulke collega's!
Ik werk in de gehandicaptenzorg, en draai ook nachtdiensten, maar bij ons kun je in principe gewoon slapen...heb ik daar dan ook vrijstelling voor of geldt dat alleen voor wakende nachtdiensten?
Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, of iemand dat toevallig weet?
Groetjes van Flijn!! (20wkn+5dgn)

Flijn, ik heb geen idee. Ik weet dat ze je niet kunnen verplichten tot nachtdiensten. Ik denk zelf dat daar zowel slapend als wakend onder valt. Want als er wat aan de hand is, zul jij ook je bed uit moeten. Ik heb alleen wakende nachtdiensten, dus moet mijn ritme dan helemaal omdraaien. Normaal geen probleem, maar nu slaap ik al zo slecht, en moet dus nu een week bijkomen van de nachtdiensten.

Heb je geen arbo arts die je verder kan helpen.

Terug
Bovenaan