Gestopt met nuvaring, nu aan het proberen om zwanger te worden

Hallo allemaal,

Redelijk nieuw hier. Pas 1x gereageerd.
Afgelopen maand ben ik gestopt met de nuvaring. Ze zeggen dat je dan meteen vruchtbaar bent.
Nu in de 1e ronde.
Volgens de app heb ik donderdag mijn eisprong. Hopenlijk klopt het allemaal.. Heb nog geen ovulatie testen gekocht, eerst zo proberen.

Iemand meer die zich herkent in mijn verhaal?


NOD: Niet ongesteldheids dag
DPO: Days past ovulation (dus aantal dagen na de eisprong/ovulatie)
 
Hi!

Ik gebruikte ook de Nuvaring en was binnen 3 maanden zwanger.
Echter was m’n eisprong totaal niet in te schatten na jarenlang gebruik van de ring.

Ik zou me niet teveel focussen op wanneer je eisprong is, zodat het zwanger raken leuk blijft.
Ik had toen zelf besloten de ovulatie testen te gaan gebruiken als we 6 maanden of langer bezig waren. Al is dat ieder voor zich natuurlijk! Succes :)
 
Inderdaad, je kunt je eisprong nu nog helemaal niet inschatten. Ovulatietesten kun je gebruiken, maar ik zou eerst wachten tot je ongesteld wordt en vanaf dan je cyclus een beetje in de gaten houden. Anders kun je ovulatietesten gebruiken tot je een ons weegt.. 
 
@proudmama Prachtig om binnen 3 maanden zwanger te zijn! Hopelijk lukt dat bij ons ook. 
Op dit moment zeggen we inderdaad allebei van, we doen het wanneer we zin hebben en dan merken we het wel. Toevallig vertelde mijn man gisteravond ook: als het na 6mndn nog niet is gelukt gaan we ovulatietesten halen. 
 
Terug
Bovenaan