Gestopt met Nuvaring, ontringen

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p><p>ik heb al een paar keer gezocht op dit forum, maar ik krijg geen hits, vandaar dat ik dit topic open.</p><p>Wie heeft er nog meer de NuvaRing als anticonceptie gebruikt en heeft ervaring met ontringen?</p><p>Ik ben net gestopt met de Nuvaring na 4 jaar gebruik ivm kinderwens, ik had 8 dagen geleden eigenlijk een nieuwe ring in moeten doen na mijn laatste ontrekkingsbloeding. Tot nu toe merk ik nog niets van ontringen, behalve dat ik in mijn onderbuik wat lichte ‘steekjes’ voel. </p><p>Ik ben erg benieuwd of ik er nog meer van ga merken en wanneer/of ik voor het eerst ‘zelf’ ongesteld wordt. Ik hoor graag ervaringen van andere vrouwen die gestopt zijn met de Nuvaring!</p>
 
Ik heb ook ongeveer 2/3 jaar de nuvaring gebruikt. Daarvoor een jaar of 10 de pil. 
Wij besloten ook te stoppen met de nuvaring om voor een kindje te gaan. Met in ons achterhoofd dat mijn lichaam even tijd nodig had te ontringen (mooi woord haha). 
Een maand na gestopt te zijn, ben ik precies op dezelfde dag ongesteld geworden, wat ik zou zijn als ik de ring nog wel gebruikte. 
De tweede maand bleef mijn menstruatie uit op die dag. In eerste instantie dacht ik dat ik gewoon nog geen regelmatige cyclus had. Maar nee, ik bleek toch zwanger :). Ben nu 34 weken van de eerste. En we waren ook nog niet bewust bezig met wanneer mijn eisprong zou zijn en heel veel geklust hadden we ook niet perse. 
Of het dan toeval is, of dat de ring minder hormonen afstoot. Zodat je lichaam weer sneller op regelmaat zit, weet ik niet. Maar we hebben wel geluk gehad denk ik. 
Ik hoop dat het bij jullie ook zo snel gegund is!
Een vriendin van mij had trouwens hetzelfde. Die was een keer de ring vergeten, toen dacht ze nou, ik pak hem volgende maand wel weer op. En toen was ze ook zwanger 
 
Van het ontringen zelf heb ik trouwens ook niks gemerkt. Merkte niet echt verschil met of zonder ring.
 
Ik heb van het ontringen niks gemerkt ja mijn humeur werd er beter van ik was ook om die reden gestopt maand daarna kwam kinderwens ik hoor maandag of ik zwanger ben dat zou dan ' raak ' zijn in ronde 3 wat mij heel erg zou verbazen 
 
Bedankt voor jullie reactie!
MWH, wat fijn dat het zo snel bij jullie lukte, nog even en jullie baby is er, wat gaaf! En voor mij erg fijn om te horen dat het snel kan gaan!
kerstroos, wat spannend!! Ik duim voor je. 
 
Toevallig wel dat jullie allebei niet veel van ontringen merkte, bedankt voor de reactie!
 
Hoi, 
Ik ben eind november gestopt met de nuvaring. Ik merkte wel dat er veel veranderingen waren in mijn lichaam en dacht zelfs dat ik al zwanger was, maar mn lichaam hield me voor de gek;) 20 december werd ik ongesteld. Nu aan het afwachten tot mn tweede menstuatie en of die uberhaupt komt... Hoop van niet? 
 
Heb lang de nuvaring gebruikt. Van het stoppen met de ring heb ik lichamelijke weinig van gemerkt. Wel had ik daarna een hele onregelmatige cyclus. Ook voor in het ziekenhuis geweest met een lichte vorm van pcos. Zou met medicatie beginnen maar was toen wel spontaan zwanger.
Dus weet niet of de onregelmatige cyclus nog kwam door her stoppen met de nuvaring of door de pcos.
 
 
Zelf heb ik ook nu Nuvaring als anticonceptie gebruikt, voordat we een kinderwens kregen. 
Zelf vond ik het lastig. Altijd anticonceptie gebruikt, dus ik kende mijn Cyclus totaal niet. Dit betekende dat ik elke minuut overtijd, krampje of gevoelige borsten dacht dat ik zwanger was. Mijn cyclus liep uiteen van 25 -32 dagen, dus dat viel nog mee. Uiteindelijk in de 4 ronde zwanger geraakt, dus mag absoluut niet klagen. Echter vond ik het in die periode toch heel onzeker, ik kende mijn eigen lichaam niet. Wist bv niet dat ik gevoelige borsten kreeg. 
Inmiddels 22 weken! Veel succes. 
 
Terug
Bovenaan