gestopt met pil: cyclus?

he meiden,

ik ben gestopt met de pil en ik wacht nu op mijn eerste spontane menstruatie. Hoelang kan dat duren voor dat dat komt?
ik heb 2 jaar de pil geslikt, niet zo heel lang dus. en voordat ik aan de pil ging had ik een vrij onregelmatige cyclus: 5 tot 8 weken. kan de cyclus nu beter zijn ( keurig 4 weken) of blijft het een jaar weg?

Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt, en iedereen veel sterkte met alles!
Lucie

Ik had ook een onregelmatige menstruatie voor de pil. Na het stoppen was ik keurig na 4 weken ongesteld, en dat een half jaar, steeds na 4 weken. Nu ben ik een jaar gestopt en zit ik weer op een onregelmatige menstruatie, soms 8-9 weken. Nu heb ik een maansteen (baadt het niet dat schaadt het niet) en dat lijkt te helpen om mijn menstruatie weer te reguleren.Maar het kan ook komen omdat ik op mijn werk in een team vrouwen werk en we de laatste tijd steeds tegelijk ongesteld zijn, dat schijnt te kunnen, en dan trekken zij mij dus als het ware mee elke 4 weken. Het blijft een raadsel of ik nu regelmatig zal blijven of weer onregelmatig word.

Groetjes
Martine

Hoi Lucie,
Toen ik met de pil gestopt was,duurde het best wel lang voordat ik ongi werd,dus ben ik na 69 dagen naar de HA gegaan en toen kreeg ik van die opwekkers.maar volgens mij,naar wat ik hier lees,doen andere huisartsen dat niet zo snel.Nu ben ik nog steeds onregelmatig en ik weet eigenlijk niet hoe het was voordat ik aan de pil ging.(zo"n 9 jaar geleden)Maar ja naar wat ik hier lees kan alles weer heel anders zijn,dus wie weet krijg je gewoon een hele regelmatige cyclus.
Ik hoop het voor je!
EN MARTINE,BEDANKT VOOR DE TIP VAN DE MAANSTEEN,GA IK OOK MAAR EENS PROBEREN.
Groetjes Phoebe.

Hoi Lucie,
Bij de een is alles meteen weer op schema en bij de ander duurt dat soms even. Voor mijn pilgebruik was ik altijd heel regelmatig ongesteld. Nu ben ik in april gestopt met de pil, en daarna nog niet weer ongesteld geweest. Volgens mijn huisarts kan het soms wel een 1/2 jaar tot een jaar duren. De meeste artsen willen zich er pas mee bemoeien als je toch echt al een 1/2 jaar geen ongi hebt gehad. Ik hoop dat het bij jou wel normaal op gang komt! Succes ermee in elk geval.
Groetjes MArianne

Terug
Bovenaan