Gestopt met pil, geen menstruatie

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben begin oktober gestopt met de pil. Heb toen naar een paar dagen een normale onttrekkingsbloeding gehad en sindsdien niets meer. Dus ik zit nu op dag 112.</p><p>Ik ben vorige week bij de huisarts geweest hiervoor. Deze gaf aan dat dit vaker voorkomt en dat ik echt moet afwachten tot het vanzelf op gang komt. Een kuurtje primoluut wekt alleen een ontrekkingsbloeding op en zou verder niet veel zin hebben voor het opwekken van de normale cyclus.</p><p>Zijn er andere vrouwen met deze ervaring? Wanneer kwam het bij jullie op gang? Hebben jullie medicatie gehad dat hielp?</p><p> </p><p> </p>

@Gebruiker10196294  Bij mij kwam het wel op gang maar soms ook erg lange cyclussen. Ze zeggen altijd het eerste half jaar kan het zo zijn of dat het lang duurt of zeer onregelmatig. Deed indd ook om de week een test voor de zekerheid. Sterkte ermee!

Ik was in augustus gestopt en werd niet ongesteld, bleek in november al 6 weken zwanger te zijn. Voor de tweede zwangerschap heeft het vier maanden geduurd voor ik ongesteld werd, daarna heel onregelmatige cyclussen van soms zelfs 7 weken. De HA zei het een jaar aan te kijken, voor hij actie ondernam.
Volg je gevoel, als het niet klopt, kun je altijd een verloskundige of gynaecoloog raadplegen. Elke vrouw is anders. Heel veel sterkte! 

Ik ben ook begin oktober gestopt met de pil. Mijn menstruatie kwam na exact 100 dagen weer op gang. Ik weet hoe moeilijk en frustrerend het kan zijn. Als ik overal wat lees is dat kennelijk normaal. Zie het maar zo, het kan nooit heel lang meer duren voordat het weer echt op gang komt ;)

Yup, herkenbaar. Bij mij duurde het bijna 9 maanden voor ik ongesteld werd. Daarna gelukkig een normale cyclus. Ik was wel zo'n 18 jaar aan de pil geweest en ook al iets ouder. Mijn lichaam had geen flauw benul wat het moest gaan doen ? Het is niet raar dat je lichaam even moet acclimatiseren, dus zou me zeker niet te druk maken. Meestal komt het binnen een paar maanden op gang en soms zijn vrouwen bij die 1e eisprong gelijk zwanger. Ik hoop dat het snel op gang komt bij je ?

Terug
Bovenaan