Gestopt met pil meteen bloedverlies

Livelife

New member
Hoi allemaal,

Ik ben D. 24 jaar en vorige week heb ik met mijn man besloten te stoppen met de pil. Ik had toen net 3 pillen van mijn nieuwe strip op.
Donderdag was de laatste dag dat ik bloed verloor van stopweek. Zaterdag 3e en dus laatste pil genomen en woensdag had ik weer bloedverlies tm vandaag (zaterdag).

Welke dag moet ik dan nu nemen als eerste dag van mijn cyclus??
Die van mn laatste volledige pilstrip of die na het stoppen van 3 pillen en opeens op kwam zetten.. verwarrend allemaal en voor ons ook allemaal nieuw en spannend!
 
Ja maar omdat ik maar 3 pillen van de nieuwe strip op had bracht het me aan het twijfelen.. bedankt voor t antwoord
 
Hoi,
Dat zegt in de eerste ronde na de pil erg weinig, omdat het er met name omgaat wanneer je eisprong is. Er wordt gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie, met het uitgangspunt dat de eisprong twee weken later is. Het is heel waarschijnlijk dat het even duurt voordat je een eisprong hebt. Was je menstruatie regelmatig voor je anticonceptie gebruikte? Dit is overigens een onttrekkingsbloeding. Geen menstruatie. Aangeraden wordt een cyclus met condooms te vrijen totdat je een menstruatie gehad hebt.
 
Succes :)
 
Voor de pil had ik een zeer regelmatige cyclus.
 
Omdat ik nu dus 3 pillen van de nieuwe strip genomen heb, heb ik in 3 weken tijd 2x een ontrekkingsbloeding van zo'n 5 dagen gehad.
Als ik het goed begrijp is er nu geen pijl op te trekken wanneer ik nu ongesteld zal worden. Kan dus nog 2,3,4 weken duren afwachtend op wat die 3 pillen veroorzaakt hebben en mn lichaam weer de normale cyclus oppakt? Vanaf dan kunnen we dus wel gaan rekenen.. klopt het zo?
 
Bedankt
 
Hoi, klopt! Dat ligt alleen niet aan de drie pillen, maar aan het feit dat je lichaam een nieuw evenwicht moet vinden. Je kunt wel direct onveilig vrijen, maar dan is het dus lastig rekenen. Vandaar dat een menstruatie afwachten aangeraden wordt. Als je zeer regelmatig was, is de kans zeer groot dat je dat nu ook weer snel bent :) Veel succes en plezier met zwanger raken!
 
 
Terug
Bovenaan