Gestopt met roken

Hi allemaal,

Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Super gewenst! Wilde al heel graag eerder stoppen met roken maar lukte maar niet. Sinds ik er achter kwam dat ik zwanger ben, ben ik meteen gestopt met roken. Ik ben me namelijk erg bewust van hoe slecht het is.

Het lastige vind ik alleen dat ik me zo ontzettend down voel. Komt dit door het stoppen met roken, zijn dit de hormonen of is dit een combinatie hier van? En hoe lang ga ik me nog zo voelen? Vind het verschrikkelijk mij zo te voelen. Het liefst ga ik in een winterslaap en word ik wakker als dit ellendige gevoel voorbij is ;).
Ik wil zo graag dat de blijdschap de boventoon voert maar dat is nu niet altijd zo.

Wie weet is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en wat advies heeft.
Dank alvast!
 
Gefeliciteerd!

De eerste weken waren het zwaarst en daarna werd het geleidelijk steeds minder moeilijk. Ik kan me herinneren dat ik in de eerste week vooral heel chagrijnig was. Wat je hormonen hier nog bij doen weet ik niet, ik ben gestopt voor ik zwanger werd, maar dat vervelende gevoel wordt echt minder. Echt een kwestie van doorzetten!
 
Hi allemaal,

Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. Super gewenst! Wilde al heel graag eerder stoppen met roken maar lukte maar niet. Sinds ik er achter kwam dat ik zwanger ben, ben ik meteen gestopt met roken. Ik ben me namelijk erg bewust van hoe slecht het is.

Het lastige vind ik alleen dat ik me zo ontzettend down voel. Komt dit door het stoppen met roken, zijn dit de hormonen of is dit een combinatie hier van? En hoe lang ga ik me nog zo voelen? Vind het verschrikkelijk mij zo te voelen. Het liefst ga ik in een winterslaap en word ik wakker als dit ellendige gevoel voorbij is ;).
Ik wil zo graag dat de blijdschap de boventoon voert maar dat is nu niet altijd zo.

Wie weet is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en wat advies heeft.
Dank alvast!
Overleg dit vooral ook met een verloskundige. Een zwangere vrouw begeleiden bij het stoppen met roken, is onderdeel van hun opleiding.
 
Herkenbaar, ik ben ook sinds ik er onlangs achter ben gekomen zwanger te zijn abrupt gestopt met roken en wijntjes en vind het maar al te lastig.
Ik zou het echt nooit aanraken nu maar neemt niet weg dat het heel moeilijk blijft.
Ik hoop dat het gevoel minder wordt en je iets kan vinden om je op te richten en bezig te houden zodat het enigszins helpt.
Wat hiervoor gezegd wordt contact opnemen met vk of huisarts lijkt me geen slecht idee. Alle beetjes helpen.
Succes !
 
Terug
Bovenaan