gestopt met roken

hoi,

Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt met roken. Dat het slecht is dat weten we allemaal wel. Maar nu? Ik ben in mijn 9e week en ben al VIER kilo aangekomen. Ik ben al door hormonen, 5 kilo zwaarder dan mijn normale gewicht. Voel me niet echt gelukkig zo, terwijl ik heeeeel erg happy met het kleintje in spe ben. Wie herkent dit. Komt het van het stoppen met roken of zijn er mensen die ook al zo snel groeide in het begin, mijn borsten zijn namelijk ook een flinke cup meer! Vraag me af of het er niet twee zijn! Graag jullie reactie. Renate
 
De kans op een tweeling via de natuurlijke weg is heel klein. Dus ga daar maar niet direct vanuit.
De een komt gewoon meer aan dan de ander, een ook sneller. waarschijnlijk ben je meer gaan eten dan je gewend was, maar dat doet iedere zwangere. Misschien heb je aanleg om aan te komen en dan gaat het harder. In ieder geval moet je NIET gaan lijnen want dat is super schadelijk voor je kindje. Probeer iedere dag een lekker stuk te lopen of fietsen en ga zwemmen. Drink veel water en probeer zo min mogelijk te snoepen.
het gaat er straks echt wel weer vanaf.
 
Hoi Renate,

Bij mij is het zo'n beetje hetzelfde. Ik ben een maand voor ik zwanger raakte gestopt met roken en begon dus al lekker aan te komen. Het ging echt meteen al heel erg snel. Met 30 weken was ik 16 kilo aangekomen. Toen ik rond de 12 kilo was aangekomen heb ik het er even best moeilijk mee gehad, maar inmiddels heb ik er vrede mee. Temeer daar mijn buurvrouw in totaal 22 kilo was aangekomen van haar eerste en toen ook net was gestopt met roken. Zij zit inmiddels weer prachtig strak in d'r vel!

Mijn advies: Let een beetje op wat je eet, maar ga niet lijnen! En gun jezelf af en toe wat lekkers. Zolang je zelf vindt dat je niet buitensporig veel meer bent gaan eten zal het allemaal wel goedkomen!

Liefs,

Isabella (31 weken)

P.S. Maar het allerbelangrijkste: Wat goed dat je bent gestopt met roken!! Dikke pluim!! Daar mag je écht trots op zijn!
 
Ik ben een aantal jaren geleden gestopt met roken, toen was ik niet zwanger, maar wel binnen 3 maanden 13 kg bijgekomen. Ik was er ook niet erg blij mee, maar ik ben nog steeds blij dat ik gestopt ben. Het jaar erna heb ik wat minder gesnoept en daar ben ik toen 7 kg van afgevallen. Stoppen met roken maakt heel vaak dik (ker), maar het is belangrijker dat je dat volhoudt dan dat je maar weer gaat roken. Stoppen met roken is altijd een prestatie en daar mag je best trots op zijn. Volhouden!

groetjes, Jane 26 weken
 
Hoi Renate,

Ik kan begrijpen dat het vervelend is, maar wil toch even kwijt dat het natuurlijk geweldig is dat je wel gestopt bent met roken!!!!!!!!!
Super, zet hem op.

groetjes M.
 
Hoi Renate,
Helemaal top dat je gestopt bent met het roken, en hou dit vol. Die extra kilo's die gaan er straks wel weer af. Inderdaad gewoon gezond eten en sporten dat is belangrijk. Laat die sigaret lings liggen. Mijn zoontje kwam te vroeg (31wkn) en een baby van een zaalmaatje van mij kwam pas bij de 41 wkn. Maar mijn kleine knul was al veel meer baby. Toen schrokken we wat een sigaret allemaal kan doen. Jou lichaam probeert namelijk de schadelijke stoffen tegen te houden, waardoor jou lichaam de aders die de voedingstoffen (en schadelijke) naar jou baby vervoeren samenknijpt. Hierdoor komen er dus minder schadelijke stoffen bij de baby (goed zou je denken) Nee, ook de voedingstoffen komen in zeer mindere mate bij de baby. Vandaar dat die baby van 41 wkn veel minder was als mijn baby van 31 wkn.
Sucses ermee groetjes Abby
 
Hoi!

Ik ben afgelopen september (alvast) gestopt met roken en ben in totaal 13 kilo aangekomen! Dat komt niet alleen doordat je meer gaat eten, maar ook doordat je spijsvertering anders gaat werken (langzamer). Mjha, minder prettige bijkomstigheid, maar je bent wel mooi gestopt! Petje af en volhouden hoor! Na de zwangerschap sporten we het er wel weer af! ;)

Groetjes, Floor.
 
Hoi Renate,
Ik ben ook gestopt met roken toen de test positief bleek te zijn. Ik rookte dik een pakje per dag. Ik baal er al van dat ik niet nog eerder gestopt was maar goed. Ben nu 22 weken en nog steeds gestopt. Daar voel ik me dus echt goed bij. Wel was ik ook bij 17 of 18 weken al 7,5 kilo aangekomen. Daar werd ik natuurlijk niet vrolijk van maar dat ik gestopt ben vind ik veel belangrijker en uiteindelijk (wat ik ook ga wegen) krijg je de kilo's er heus wel weer af. Flink sporten enzo.....
Komt allemaal heus wel goed.
Succes met je zwangerschap,
Doeg Ilse
 
Terug
Bovenaan