Gestopt met roken

Ik ben vorige week gestopt met roken. Ik ging een weekje met mijn ouders op vakantie en zag meteen mijn kans: niemand in het gezin van mijn ouders rookt en dat zou het mij een stuk makkelijker maken!
En inderdaad, alleen de eerste 2 dagen veel last gehad.

Inmiddels terug bij mijn vriend en zijn ouders in huis.. (Waar we nog zitten tot ong. 1 oktober) Hier rookt vrijwel iedereen, en het valt mij nu ook een stuk zwaarder om het stoppen vol te houden. Met de kleine in gedachte lukt het wel, maar heeft iemand misschien tips om het wat makkelijker te maken? Zit nu dus nog steeds in een rokerige omgeving...

Groetjes!

Super goed van je!
Denk idd aan je kindje als je het moeilijk hebt en probeer niet teveel te compenseren met snoepen. Wortels, kauwgom etc in huis halen om toch even iets te knabbelen als je zin krijgt in een sigaret. En bedenkt, als het moeilijk is, dat het momenten zijn die komen en gaan. Die zin in een sigaret is na 10 minuten weer weg.
En uiteindelijk ervaar je de voordelen van het stoppen. Het is zo'n fijn gevoel en geeft best een kick als je ervaart dat je geen verslaving (meer) hebt.
Ik vind het in elk geval super goed van je dat je stopt voor je kleine, en voor jezelf.
ik ken er genoeg die (in meer of mindere mate) door blijven roken.
Veel succes, sterkte en doorzettingsvermogen.
vol houden!
grtz hanneke (mama november club)

Hoi Ludy

Ik ben zelf ook gestopt met roken...maar wel gelijk toen de zwangerschapstest positief was. Heb gelijk alles weggegooid. Ik heb ook alleen de eerste 2 dagen last gehad,. Vooral 's avonds op bed. Probeer genoeg afleiding te zoeken. Zo gauw ik echt zin kreeg in een sigaret ging ik bv even een klein blokje om lopen of ging met de huishouding bezig.

Net wat Hanneke zegt...ik voel me er nu geweldig bij en hoop er ook in de toekomst af te kunnen blijven. Ik ben niet meer verslaafd aan die troep! Echt een ontzettend fijn gevoel!

Heel veel s6! En je kunt het!

Groetjes Esther

hoi,
ik ben na 11 jaar ook gelijk gestopt toen de test positief was. Ik had niet gedacht dat ik het kon en heb het de 1e week niet heel moeilijk gehad (ook op vakantie en man rookt niet) maar bij terugkomst (veel collega's/familie rookt)heb ik het een aantal weken weer moeilijk gehad...MAAR na ongeveer 1,5/2 maanden begon ik MIJZELF beter te voelen...lichamelijk en emotioneel voelde ik me steeds sterker worden....ik wil gewoon geen rokende moeder worden dus als ik het moeilijk had dacht ik gewoon:je hebt er 11 jaar van kunnen genieten dus nu is het KLAAR! JE MERKT PAS HOE ONGEZOND ROKEN IS ALS JE ERMEE GESTOPT BENT! dat is mijn mening : )

Terug
Bovenaan