Gestopt met speen

Hallo allemaal,

Sinds maandag zijn wij gestopt met de speen van ons zoontje (2 jaar en 7mnd)
Echter lijkt hij nu ineens zijn middagslaap te weigeren (sliep voorheen gerust 2,5/3u) en duurt het avonds ook wel een dik uur voor hij zich eindelijk neergeeft. Hij heeft hele verhalen, staat, springt en van alles en nog wat. Heeft iemand hier ervaring mee? Is die tijdelijk vanwege het stoppen met de speen of heeft hij nu ineens ook geen middag dutje meer nodig? Voorheen sliep hij rond 13.00, vandaag pas 13.45 nadat ik hem even toegesproken heb.
 
Zo’n lange middagslaap is wel veel voor zijn leeftijd. Wellicht een kort middagslaapje proberen of gaan afbouwen? In hoeverre het met de speen te maken heeft durf ik niet te zeggen, maar wellicht viel hij daardoor gemakkelijker in slaap. Ik zou een nieuw ritueeltje toevoegen, wellicht wat langer voorlezen dan gebruikelijk zodat hij lekker rustig wordt. Dit helpt bij mij in elk geval als ze een fase heeft waarin ze niet goed in slaap valt
 
Dat klopt inderdaad, ik ben alleen recent bevallen dus ik vind die middagdutjes nu nog wel even fijn ? maar een nieuw ritueel starten vind ik een goede tip. We lezen altijd al s'avonds voor maar het kan voor de prikkelverwerking misschien wel fijn zijn om dat nu ook s'middags te gaan doen. Dankjewel! 
 
Super, oh ja begrijp ik. Dan is elk momentje dat de peuter even op bed ligt mooi meegenomen ? Bij mij werkt het goed om beide slaapmomentjes hetzelfde op te starten, hopelijk voor jouw kleine ook zodat je toch smiddags even wat minder aan het jongleren bent.
 
Terug
Bovenaan