Gestopt

<p>Hi dames,</p><p>We hebben de keuze gemaakt om voor kindje nummer 2 te gaan. En ik ben dan ook gestopt met de pil op 20 september. (Na mijn stopweek). Ja dat ik nog erg kort dag en heb ik heb ook nog geen eisprong gehad. </p><p>Ik heb alleen ontzettend veel last van mijn rugklachten sinds ik gestopt ben met de pil. Ook ben ik ontzettend moe. Of ik nu 6 uur heb geslapen of 9 uur, het lijkt alsof mijn batterij nooit opgeladen is. Natuurlijk was ik hiervoor ook wel eens moe, werkende moeder van een drukke dreumes maar niet zo intens als de afgelopen 2 weken. Dit zorgt er ook voor dat ik niet altijd even gezellig ben en dat het huis niet altijd even schoon is. </p><p>Wanneer ik zoek op bijwerkingen van stoppen met de pil staan er verschillende symptomen tussen maar geen vermoeidheid of rugklachten. Herkend iemand deze symptomen na het stoppen met de pil?</p><p>Zoals aangegeven gaan we voor nummer 2 dus ik ben al eens eerder gestopt met de pil en ik kan mij niet herinneren dat ik dit toen ook had. Ik ben in september 2017 gestopt met de pil en had in december een positieve test in mijn handen, helaas is dat kindje gestopt met groeien en ben ik het verloren  met 8 weken.  Hierop volgde de volgende positieve test in maart 2018 en zijn wij ouders geworden in januari 2019 van een prachtige dochter. Ik hoop natuurlijk dat deze rit wat sneller zal verlopen maar daar hebben we natuurlijk geen invloed op. </p><p>Dit is alleen maar om mijn verhaal even te delen en om te vragen of dat het bij sommige van jullie herkenbaar is. Als dit blijft aanhouden ga ik uiteraard even langs de dokter.</p><p>Liefs</p>

Het enige wat ik kan bedenken dat je toch misschien wel zwanger bent. Je was de eerste x ook best wel snel zwanger dus ik zou toch ma ff testje doen volgende week. 

Gezien de datum van stoppen met de pil zou ik deze klachten helemaal niet linken aan een zwangerschap of ontpillen. 
Je kunt ook andere schoenen gedragen hebben, gek gestaan of geslapen hebben? Te zwaar getild? Net een grote activiteit gedaan hebben die je niet zo snel zou doen? Een verkeerde bh aan? Stress? 

Pijn in het lichaam zorgt sowieso voor vermoeidheid. Probeer eens een bezoek aan de fysio of een massage van je partner. 
Pas als de menstruatie lang uitblijft(het is immers gokken of je direct een structurele cyclus hebt) zou ik een test doen. Gewoon om jezelf niet gek te maken. 

Je kan nog niet zwanger zijn als je pas 1 week geleden bent gestopt met de pil . Er moet nog een innesteling plaats vinden.

Je kan ook veel kwaaltjes krijgen door het stoppen met de pil. Dit had ik ook heel erg.
Daaraan merk je dat het flinke zooi is wat er in de pil zit .
Hopelijk ben je snel zwanger.   Super leuk 2 kindjes ?succes 

Uiteraard snap ik dat ik niet zwanger ben.
Ik ben net 2 weken geleden gestopt met de pil. En heb nog geen ovulatie gehad. Ik ben aan het testen om mijn cyclus te kunnen volgen.
Wat betreft mijn rugklachten..
Ik ben niets anders gaan doen dan anders, ja mijn dochtertje wordt zwaarder en die moet de trap opgetild worden. Maargoed die is in 2 weken tijd ook geen 10 kilo zwaarder geworden haha en mijn klachten zijn echt ontstaan sinds ik gestopt ben. Vandaar dat ik deze topic heb geplaatst of meerdere dat zo hebben ervaren. 
Ik hoef dan ook nog geen zwangerschap test te doen. 
Eerst maar eens beginnen met mijn natuurlijke cyclus duidelijk hebben, die is namelijk niet structureel zonder pil. 
Bedankt voor de reacties.

Terug
Bovenaan