gestript

hoi dames,moest vandaag weer naar de verloskundige.ze ging even kijken of er al wat opening was en ik had bijna 2 cm ontsluiting,ze heeft me toen gestript.met natuurlijk wel het verhaal dat dit kan leiden tot weeen,maar ook niet.nou sinds dat ik weer thuis ben rommelt het flink en nu heb ik buikpijn rond 8 a 10 min afwachten dus het mag ook wel nu,morgen ben ik namelijk 41 week zwanger dus kom maar lieve baby.groetjes patries

Oh, spannend!
Ik ben vanmiddag ook gestript (41+4 wkn), maar ik kom nog niet verder dan een paar harde buiken. Maar ik heb nog hoop, zo ging het bij mij eerste ook na het strippen en 12 uur erna opeens boem weeen. Ben benieuwd wat de nacht gaat brengen!
Succes meid.

Hallo dames,

Ik hoop dat het succes heeft opgeleverd... Drie jaar geleden is op die manier de bevalling van mijn zoon op gang gebracht.

Maandag ben ik weer voor een stripsessie aan de beurt. Zoals verwacht, zit ik idd op het wachtbankje. Als ik maandag nog haal, ben ik nog nooit zo lang zwanger geweest haha (dochter een dag te vroeg, zoon 5 dagen te laat en nummer drie laat ook nog op zich wachten).

Groetjes, Sheila (40+3).

Amai dames dat is wel de moeite!

Ik hoor eigelijk thuis op het maart-forum, maar lees hier af te toe mee aangezien het bij mij al flink aan het rommelen is. Pap op, wil niets zeggen! Kan evengoed nog 2 weken duren. Maar goed!

Jullie houden het allemaal wel heel erg lang vol. Ik neem aan dat jullie wel jullie buik ervan vol hebben...
Ik zou zeggen: Heel veel succes met alles ! En hopelijk komt het snel !

En nu een misschien wel domme vraag: Wat is precies strippen? Ik heb het al zo vaak gehoord, maar dat wordt hier in België precies niet gedaan, of misschien wordt er dan een ander woord voor gebruikt?

Liefs,
van ons...

Hoi Febeke

Strippen is het los proberen te maken van de baarmoedermond. Eerst wordt er inwendig onderzoek gedaan om te kijken of het nut heeft. Er is een ander topic over met wat meer info. Zo precies weet ik het ook niet; ik laat het gewoon over me heen komen.  Bij mij hoort het in het twee-wekenprotocol.  Maandag eerst strippen (dan ben ik 40+5), gebeurt er niets, dan  moet ik naar het ziekenhuis voor controles. Met uiterlijk 2 weken te laat wordt  het inleiden.  

Ik heb inmiddels begrepen van anderen hier dat het in 30 procent van de gevallen werkt. Misschien heeft het meer effect bij een tweede of volgend kind.

Ik ben benieuwd hoe het in Belgie gaat???

Groetjes, Sheila (40+3).

Hoi,

Bij het strippen proberen ze de vliezen een beetje los te woelen van de baarmoedermond hierdoor komt er een hormon vrij dat je lichaam ook zelf aanmaakt om weeen aan te makne, Hetzelfde hormoon zit overigens ook in het sperma van de man (vandaar dat sex ook wle eens kan werken).

Je kunt alleen gestript worden als de baarmoedermond al rijp is, anders komen ze er niet aan.

Ik ben nu 40.5 weken. Ik ben nu twee maal gestript.helaas, zonder resultaat. Het is mijn tweede kindje!

SUcces!

Terug
Bovenaan