getver...schuldgevoelens (werkende moeder)

Hallo moeders,
Even het volgende. Mijn jongste heeft sinds dinsdag hoge koorts en is niet lekker. Ik was die dagen toevallig al vrij dus hij heeft lekker thuis kunnen liggen bij mama.
Vandaag moest ik werken en gaan mijn kids altijd naar oma. Nu heb ik de oudste naar oma gestuurd en de jongste -die nog steeds hoge koorts heeft- is nu lekker thuis bij mij.
Precies wat mijn moeder gevoel zegt: hij moet vandaag lekker rustig in zijn eigen bedje dicht bij mama.....

Maar ik belde net mijn manager om te zeggen dat ik vandaag niet kon komen en dus vrij nam. Hij was not ammused. Hij had namelijk een bijeenkomst ingepland vanmiddag waar ik bij moest zijn. Dat kon ik niet weten....maar toch....nu voel ik me weer super schuldig naar mijn werk toe dat ik vandaag niet kom.....aaarrrrg!

Als ik de jongste mee had gestuurd naar oma dan had ik me de hele dag op mijn werk rot gevoelt omdat hij niet lekker thuis bij mij was (dat ik zo nodig moest gaan werken).

dus wat ik ook doe....ik voel me altijd wel schuldig naar iets of iemand toe. Ik weet ook heus wel dat ik dat niet moet doen....maar ik voel het wel zo.

Hoe gaan jullie hier mee om?
Nog tips?

Bedankt alvast,
mama3007
(die overigens al minder oververmoeid is ....ondank een ziek kind)

oh, wat vind ik het goed om te horen dat je al iets minder oververmoeid bent!!! Het is nu een weekje geleden dat je bij de huisarts bent geweest he? Je hebt dus wat langere nachten kunnen maken?

Ik herken het schuldgevoel wel hoor, maar in dit soort dingen kies ik toch 100% voor m'n gezin en kan het bedrijf gewoon de pot op. Zo onmisbaar ben ik nu ook weer niet, denk ik altijd maar. En ik zie ook dat andere collega's veel vaker afwezig zijn wegens ziekte, tandartsbezoek, etc. En dat kan ook allemaal, dus...

Volg gewoon lekker je moedergevoel en knuffel je kleintje maar eens extra!

Hoi Jacoline,

Wat een fijne reactie (dat je me herkent ook).
Ja het is nu een week geleden dat ik bij de huisarts geweest ben. Ik heb vijf slaappillen gekregen om de cirkel van over vermoeidheid te doorbreken. Ik heb er tot nu toe nog maar eentje genomen (overigens heerlijk geslapen die nacht haha) maar het gaat nu gewoon veel beter. De jongens slapen echt ineens weer goed.
Zo gaat het meestal he....net als je denkt.,...nu kan het echt echt echt niet meer verder en je besluit om stappen te ondernemen gaat het weer 'vanzelf' over.
Overigens betekent goed slapen hier nog steeds dat we er wel eens uit moeten maar een of twee keertjes per nacht eruit vinden we niet zo erg. (8x per nacht en dat vele nachten achter elkaar wel!!).

En over het thuisblijven/ schuldgevoelens....je hebt helemaal gelijk. Ben overigens ook gewoon thuis aan het werk tussen door dus het is niet dat ik helemaal niks zit te doen.
En stiekem geniet ik er nu ook wel van dat ik hem even een dagje voor mezelf heb....extra aandacht, knuffeltjes...zucht....ondanks dat ik het vaak erg zwaar vind en vaak loop te mopperen vind ik het heerlijk om mama te zijn.

Groetjes mama3007

Yep ik herken het! Ik ben om die reden ook gestopt met werken bij   een baas. Ik zit nu dus in de luxe positie dat ik eigen baas ben, is mijn kleintje ziek dan is het jammer voor mijn klanten maar dan ben ik er even niet. Al heb je dan ook wel eens een probleem omdat je dan net die dag iets af moet hebben....   Maar ik vind dat de kleine wel gaat voor alles dus een goede keuze om lekker thuis te blijven. Op je werk zat je waarschijnlijk ook op je stoel heen en weer te schuiven. En dan hebben ze daar toch ook niets aan jouw? Je baas vind vast wel een oplossing en niemand is onmisbaar, toch!
Beterschap met de kleine!!!

Hoi,
Ik kan me die gevoelens voorstellen. En ook dat is een reden dat ik niet werk.
Wow Veertie...wat een luxepostitie om thuis te kunnen werken. Mag ik vragen wat voor werk je doet? Als je het liever niet zegt ook ok hoor.

Hallo, tuurlijk wil ik dat zeggen, mijn verlate reactie komt alleen omdat ik geen tijd heb gehad om op het forum te kijken! Ik ben grafisch ontwerpster. Dat is heel goed thuis te doen ik werk drie vaste dagen en dat is echt heerlijk!

Groetjes!

Terug
Bovenaan