gevaar voor poes

Hallo medemoeders,

Ik heb een misschien rare vraag??

Onze poes vlekkie is afgelopen week aangereden door een auto, ja heel zielig en ze zijn ook nog doorgereden en wij hebben het aan het eind van de avond pas gemerkt.

Nu is het zo onze zoon van 18.5 maand loopt heel graag buiten de box en als hij de poes dan ziet wil hij er naar toe en wil haar aaien.

Maar doordat de poes nu helemaal niet snel kan lopen vanwege een gebroken poot ben ik bang dat ze van zich af gaat slaan ze is namelijk wel al elke keer aan het grommen en blazen. Nu is mijn vraag eigenlijk komt dit door de pijn van haar poot of moet ik haar de hele dag met onze zoon in de gaten houden. momenteel is ze nog wel een beetje suf van de medicijnen die ze heeft gekregen maar als ze die straks niet meer hoeft hoe gaat het dan verder.

Of moet ik straks overwegen om haar toch maar te laten inslapen want dit is ook wel heel erg zielig hoe ze nu loopt.

Hopelijk op een paar goede tips
Groetjes mammajesse (Forum Najaar 2004)
 
ik zou ze zeker niet laten inslapen hoor. Hebben ze haar pootje niet gespalkt? Of in de gips gelegd? Dat doen ze nrmaal toch bij gebroken pootjes?? Anders zou ik dat zeker laten doen. Maar toch niet laten inslapen? Ik denk ook dat het door de pijn is hoor, maar als ze niet echt iets aan de poot gedaan hebben,... Of hebben ze er wel iets aan gedaan omdat je zegt met medicijnen enzo. En heb je niet een kamertje waar de poes even rustig kan rusten tot ze genezen is.
Ik snap niet dat je daar   zo licht over kan gaan over het laten inslapen???
Ligt mss aan mij hoor, ben een echte dierenvriend.

grtjs, bea
 
Hallo,

Ik ben zelf ook een dierenvriend maar misschien zou het beter voor de poes zelf zijn, in de eerste instantie doen wij het ook niet het laten inslapen.

Maar haar pootje kan niet worden gegipst of gespalkt omdat het op een hele vervelende manier gebroken is.

Ze kan wel in een kamertje boven waar ze lekker rust kan nemen.

Wel bedankt voor de reactie en misschien volgen er nog meer goede tips.

Groetjes Mammajesse
 
Ik denk dat het heel verstandig is op de poes in een aparte kamer te
zetten zodat het daar lekker rustig kan genezen zonder dat het steeds
achterna gezeten wordt.

en voor jou en je kind is het ook wel zo veilig. Dan hoef je niet
constant op te letten en kan de poes ook rustig zijn gang gaan.



succes en ik hoop dat goed zal genezen.....

poezen kunnen veel hebben, ik heb wel eens een kat gezien met maar 3 pootjes en die huppelde vrolijk rond.





 
Hoi,
Ik zou de poes zeker niet laten inslapen. Nu heeft ze waarschijnlijk nog pijn aan haar poot.
Probeer je kindje te leren van de poes af te blijven, omdat de poes pijn heeft. Zet de poes even een tijdje in een andere kamer, maar let wel op met dit warme weer op wat voor kamer.
Verder heeft de kat waarschijnlijk ook een "trauma" op het moment. Laat de kat tot rust komen. Gaat het later echt niet..........denk eens aan het asiel.........
 
Terug
Bovenaan