Gevaar wiegendood voorbij??

A

Anoniem

Guest
Hoi, hoi,

Ik heb even een vraagje. Wanneer is het gevaar van wiegendood voorbij? Onze dochter is nu bijna 11 maanden, maar sinds een weekje draait zij zich om en valt dan op de buik in slaap. Dit vind ik overdag niet zo erg omdat het dan om een uurtje gaat. Maar de nacht??
Paar dagen geleden heb ik zelf niet geslapen en ben wel 30 x bij dr gaan kijken of ze nog leefde... Gisteren heb ik haar toch voordat ik naar bed ging omgedraaid, ging goed. Maar is dat noodzakelijk?!

Hoe doen jullie dat?

Liefs, Juffy

Hey meissie!!

LIeverd, je meot echt gewoon weer gaan slapen hoor!! Nu ze 11 maande is kan ze zelf haar hoofd draaien en verliggen als ze wil.
Rik slaapt op zijn buik, rug en zij en dat doet ie al een maand of 2, dus ik maak me niet druk.

Nu echt weer gaan slapen hé! Kan echt geen kwaad!! En meestal gebeurd wiegedood de 1e   6 maanden. Maar is nog steeds onverklaarbaar.

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi Juffy,

Ik kan me wel goed voorstellen hoe je je voelt. Inderdaad is het grootste gevaar wel geweken. Mijn man en ik vonden het ook allemaal te spannend. Daarom hebben we de Aerosleep op haar matras liggen met bijbehorende overtrek. Zo weten we zeker dat ze gewoon kan blijven ademen, ook als ze op haar buik ligt. Verder hebben wij ook de nanny care aan haar bed hangen. Misschien voor sommige mensen overdreven maar het levert ons heerlijke nachten op waarin we met een goed gevoel heerlijk kunnen slapen.

groetjes

Linda

hoi juffie

ook hier een mannetje dat sinds een paar maandjes lekker op zijn buikje snurkt, eigenlijk op de meest vreemde manieren hoor in izjn bedje het is een enorme woeler maar hij draait zijn gezichtje altijd de goede kant weer op hoor, ik denk dat ze dat nu op deze leeftijd allemaal wel automatisch doen.
maar ik denk wel dat je met een gerust hart kan gaan slapen hoor!

groetjes mascha

Hier ook een buikslapertje sinds kort.
Ik draai haar wel altijd om voordat ik naar bed ga, niet omdat ik het niet vertrouw, maar madam kan zich niet terugdraaien in de slaapzak en als ze dan wakker wordt worden wij dat ook. en daar heeft deze mama geen zin in

Wat betreft wiegendood. Het is idd niet helemaal duidelijk wat het nu veroorzaakt, maar ik heb laatst een artikel gelezen, waarin stond dat de kinderen die sterven aan wiegedood een reflex missen, waardoor ze hun hoofdje niet omdraaien.

Vera ligt altijd heerlijk met haar duimpje in de mond als ze in slaap valt dus die ligt met haar koppie mooi opzij.

Ik zou me er niet al te druk om maken, ze zijn idd al zo groot en sterk dat ze hun koppie wel om kunnnen draaien.

Liefs daan

Was net op het consultatiebureau en moest daar aan je vraag denken. Wiegendood kan echt wel tot een jaar of 3 maar komt door andere dingen. Ze zei, niet roken bij het kind. Het kind niet te warm aankleden en de kamer goed luchten. Geen dekbed en als ze gaan draaien geen deken. Maar alleen dat ze op hun buik slapen is dus niet het probleem. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

groetjes

Linda

Terug
Bovenaan