Gevaarlijk? Ledikant nog hoog en nog in de kinderwagenbak?

Hoi Allemaal,

Misschien weten jullie dit? Mijn dochtertje ligt in een ledikant sinds een paar weken, maar nu begint ze met van rug naar buik draaien. Nu weet ik dus niet of ik de bodem dan al naar beneden moet doen?
En over een maand gaan we naar een huisje en het is de bedoeling dat ze in de wandelwagen slaapt. Is dat wel een goed idee?

Er staat trouwens op de wandelwagen (bugaboo cameleon) dat ze pas na 6 maanden in de wandelwagen mogen ipv in de reiswieg.

groetjes Mariska

Hallo. Ik snap je laatste vraag niet helemaal, maar over het feit dat je kindje in een ledikantje ligt en je vraag of ie naar beneden moet, denk ik dat het antwoord nee is. Het feit dat ze kunnen omrollen betekent nog niet dat ze uit bed kunnen "klimmen".. Dat hoef je pas te doen als ze kunnen zitten of in ieder geval zich kunnen optrekken.. Ik weet niet hoe oud mijn oudste zoontje was maar volgens mij zeker een half jaar tot 7 maanden, toen hebben we het ledikantje een stukje naar beneden gedaan. Toen ik kon gaan staan hebben we hem helemaal naar beneden gedaan..
Over het slapen in het wandelwagentje, dat kon ik niet helemaal volgen. In een kinderwagenbak moeten ze over het algemeen tot de 6 maanden liggen. Mijn oudste was vrij lang dus die paste er met 5 maanden al niet meer in, dus toen hebben we de wandelwageninzet erin gedaan, en dan helemaal op de platte stand.. Daar kunnen ze in principe ook heerlijk in slapen, maar dan wel tijdens het wandelen.. Ik denk niet dat het de bedoeling van je is om je kindje er 's nachts in te laten slapen??
Gr. Anne-Marie

quote: an74 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-10-2007 15:43:46'));

Hallo. Ik snap je laatste vraag niet helemaal, maar over het feit dat je kindje in een ledikantje ligt en je vraag of ie naar beneden moet, denk ik dat het antwoord nee is. Het feit dat ze kunnen omrollen betekent nog niet dat ze uit bed kunnen "klimmen".. Dat hoef je pas te doen als ze kunnen zitten of in ieder geval zich kunnen optrekken.. Ik weet niet hoe oud mijn oudste zoontje was maar volgens mij zeker een half jaar tot 7 maanden, toen hebben we het ledikantje een stukje naar beneden gedaan. Toen ik kon gaan staan hebben we hem helemaal naar beneden gedaan..
Over het slapen in het wandelwagentje, dat kon ik niet helemaal volgen. In een kinderwagenbak moeten ze over het algemeen tot de 6 maanden liggen. Mijn oudste was vrij lang dus die paste er met 5 maanden al niet meer in, dus toen hebben we de wandelwageninzet erin gedaan, en dan helemaal op de platte stand.. Daar kunnen ze in principe ook heerlijk in slapen, maar dan wel tijdens het wandelen.. Ik denk niet dat het de bedoeling van je is om je kindje er 's nachts in te laten slapen??
Gr. Anne-Marie

Hallo Anne-Marie,

Dan hoeft in ieder geval de ledikant nog niet naar beneden. Ik bedoel inderdaad in de bak van de kinderwagen slapen terwijl ze al kan omdraaien. Zou dat kunnen?
En het gaat om 2 nachten, omdat we een weekendje weg gaan. maar in de wandelwagen zal ik haar sowieso geen nacht laten slapen.

groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Als je kindje begint te draaien kun je het beste het ledikant naar de middenstand zetten.
Je weet namelijk nooit hoe vlug ze zijn met zich optrekken.

Is er in het huisje waar je naar toegaat geen campingbedje, of kun je dat niet meenemen. Is altijd veiliger dan je kindje laten slapen in de wagenbak terwijl ze zich al kunnen omdraaien.

Liefs Saskia

Hoi Mariska.
Ik zou idd ook navragen of er (waar je naar toe gaat) geen bedjes zijn of zo. Of idd zelf een campingbedje lenen/aanschaffen? Anders zou ik je kindje, als je ze wel in de kinderwagenbak laat slapen, heel dicht naast je bed zetten zodat je ze ten alle tijden hoort... !!!
Gr. Anne-Marie

Hoi Allemaal,

Ze slaapt sowieso bij ons op de kamer (doet ze thuis ook). We letten natuurlijk goed op. Ik vind het namelijk zonde om zo'n bedje te kopen voor die ene keer.
Veiligheid voor alles, maar ik denk dat we gewoon de bak op de grond zetten als het niet te koud is.

groetjes Maris

Hoi,

Mijn zoontje past (nog geen 4 maanden) nog wel in de kinderwagenbak, maar kan er niet meer in slapen. Hij heeft gewoon te weinig ruimte. Helaas kwamen we daar achter toen we een  nachtje ergens gingen logeren. Niet echt handig. Dus heeft hij die nacht op een hele stapel dekbedden op de grond geslapen, dat ging ook prima.
Laatst waren we weer een weekendje weg en daar heeft hij in een campingbedje geslapen. Op zich prima, maar omdat het in het huisje vrij koud was en zo'n bedje best dicht op de grond staat, had hij het wel koud.

O ja, nog even over de kinderwagen, mijn zoontje past nu al bijna niet meer in de kinderwagenbak en ik heb even op het cb gevraagd wat je dan moet doen. Ze zeiden daar zo lang mogelijk in de kinderwagenbak en daarna de wandelwageninzet op het meest liggende standje. De baby van mijn zusje is met vijf maanden van de kinderwagenbak naar wandelwageninzet gegaan. Gewoon omdat ze zich verveelde in de bak. Ze zien immers bijna niets.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan