Gevaarlijk om totaal te vetrouwen op ovulatietesten?

<p>Hoi!</p><p>Wij proberen al 2.5 jaar zwanger te worden. Er is vrij veel druk rondom het vrijen ontstaan doordat het al zo lang niet lukt. Ik voel vooral dat mijn man zijn zin er een beetje in verloren heeft, en ik begrijp het ook wel. Hij is van nature al niet een echte vrijdoos, en toen hebben we het best een tijd veel gedaan rondom mijn ovulatie. </p><p>Daarom vrijen we op dit moment eigenlijk alleen nog maar als mn ovulatietest positief is (meestal van Clearblue), dit doen we denk ik wel al een jaar als niet meer. Tuurlijk soms ook wel meer, maar over het algemeen dus vooral als we net een positieve test krijgen.</p><p>Maar wat mij opviel was dat ik de soms de dagen voor mn positieve test last van steekjes had. Wat dus leek op ovulatiepijn.Dat allang weer weg was toen ik eenmaal een positieve test kreeg. </p><p>Nu vroeg ik me toch af, hoe erg kan je echt vertrouwen dat die ovulatietesten het bij het goeie eind hebben. Misschien springt mijn ei al eerder dan de ovulatie test aangeeft.</p><p>Zou dit kunnen?</p>

Bij mij was het 3x raak met ovulatietesten van clear blue. Helaas 2 miskramen, maar ben er erg tevreden over.
Maar 2,5 jaar? Ben je al bij de dokter geweest? Misschien is er wat anders aan de hand. Ik zou het snel doen gezien het niet teveel druk op je relatie moet gaan krijgen

Hoi, dank voor de reacties. Ja we zijn ook al beiden onderzocht. Bij mij alles in orde, en ben hem wat traag zaad, maar niet extreem. We willen het alleen op de natuurlijke manier doen..

Mss is het verstandig als je man traag zaad heeft om het te doen voordat je een positieve test hebt?   

Meestal springt een ei binnen 48 u na positieve test .. mss bij jou vrij snelle sprong en komt je man zijn zaad niét snel genoeg aan??   
Ik ben begin dit jaar ook onderzocht.. weet nog dat ik nerveus werd omdat de arts zei je ei gaat springen komende weekend en mijn ovulatietest werd maar niet positief.. uiteindelijk op zondag ochtend positieve test maar op maandag ochtend op de echo was het eitje al gesprongen... Ze gaf toen aan dat de 24u na de daadwerkelijke sprong zinvol kan zijn om seks te hebben mits je snel zaad hebt Daarom adviseren ze ook paar dagen voor ovulatie te beginnen mét vrijen. Mocht het zaad wat trager zijn dan arriveert die bij het eitje als die springt.. 
Krijg je nu geen cyclus echo's? Dan weet je in hoeverre je test overeenkomt met de sprong.. of iig de tijd daartussen.. 

Hoi!
Wij gebruiken ook al een periode ovulatietesten en ik vind mijn piek ook altijd goed. Meerdere keren zwanger geworden maar vaak deden we het ook wel een aantal dagen voor en na positieve test. Helaas gingen ze allemaal mis.
Nu ben ik opnieuw zwanger en deze keer voelde ik dus ook steken onder in mijn buik (en had veel afscheiding). Toen ik een ovulatietest deed was deze wel heel donker maar niet positief. Heb voor de zekerheid nog even doorgetest maar hij werd niet meer positief. Ik denk dus zelf dat mn piek al geweest was, wat voor mijn doen echt heel vroeg was. Toch zwanger geworden en ik weet ook zeker dat het van die keer is, want ook hier is het na 2 jaar proberen ook niet altijd meer feest in bed en was die dag de enige keer die cyclus dat we gemeenschap hebben gehad. 
Misschien kun je het beste gewoon afgaan op je eigen gevoel! Je kunt misschien ook temperaturen en je afscheiding in de gaten houden. Wat cardiozuster zegt klinkt ook heel logisch! Als je partner wat trager zaad heeft dan kan het zinvol zijn wat eerder te vrijen.

Hoi Skye en Cardiozuster
Bedankt voor jullie bericht. Ja ik denk dat ik dat een tijdje ga proberen.
Ik heb alleen wel eens gelezen dat zaadcellen er 6 tot max 12 uur over doet om naar het ei te zwemmen. En het blijft 48 tot max 72 uur in leven.
Maar als het maximum 12 uur is, dan zou je denken dat het wel op tijd aankomt als je meteen na het hebben van een positieve ovulatietest gaat vrijen. Want eigenlijk springt hij pas 24 uur later.
Als je dan 1 of 2 dagen eerder gaat vrijen ben ik ook beetje bang dat het sperma gewoon niet meer leeft.
Maar goed, ik ga het even een kans geven. Voelt ook ergens verkeerd om er zo bovenop te zitten, maar na meer dan 2.5 jaar, en zo een sterke kinderwens, is dat gewoon niet tegen te houden.

Maar het op gevoel doen is denk ik toch wel het beste advies.
Dank!

Terug
Bovenaan